Η ελληνική ακτοπλοία βουλιάζει... Κύρια αιτία, η αύξηση των φόρων στα καύσιμα, που είχε δυο επιπτώσεις: Από την μια φοβερή μείωση του εσωτερικού τουρισμού (φθάνει το απίστευτο -80%) και από την άλλη το εξίσου φοβερό κόστος στην κίνηση των πλοίων που έφτασε ήδη στο 60% του συνολικού κόστους ενός δρομολογίου.
Τώρα το κράτος θεωρεί "λύση", την μείωση των δρομολογίων για λόγους οικονομίας, κάτι που θα πλήξει την σωή των κατοίκων των νησιών. Μέχρι σήμερα, η δρομολόγηση των ταχύπλοων ήταν για 7 μήνες και πολλές εταιρείες αντιδρούσαν, επικαλούμενες τη μείωση της επιβατικής κίνησης και την αύξηση του λειτουργικού κόστους.
Οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες στα σημερινά αιτήματά τους ζητούν δρομολογήσεις μόνο για δύο και τρεις μήνες στη θερινή περίοδο, κάτι που αναμένεται να γίνει δεκτό.
Σημειώνεται ότι τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας, στις συνομιλίες με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, έχουν ζητήσει μεγαλύτερη απελευθέρωση, αναφορικά με τις δρομολογήσεις πλοίων και τη στελέχωσή τους.
Το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας περιλαμβάνει ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά έχει προκαλέσει την αντίδραση των ναυτεργατικών σωματείων που έχουν προειδοποιήσει με κινητοποιήσεις.