Έρευνα διαπιστώνει ότι 639 οχήματα ήταν σταθμευμένα σε ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία και 100 οδηγοί είχαν στο αυτοκίνητό τους παιδιά τα οποία δεν ήταν ασφαλισμένα με ειδικά μέσα συγκράτησης και προστασίας (ειδικό παιδικό κάθισμα).
Η πλειονότητα των παραβάσεων έγινε στο οδικό δίκτυο της Αττικής (193) και ακολουθούν οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης (148).
Από τις αρχές Σεπτεμβρίου, οπότε και ξεκίνησε η εφαρμογή του προγράμματος «Παράβαση της εβδομάδας» σε όλη τη χώρα, και μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου έχουν βεβαιωθεί 9.531 παραβάσεις για στάση – στάθμευση σε ράμπα διάβασης και ειδικούς χώρους στάθμευσης ΑμεΑ.
Ταυτόχρονα, μεταξύ 12 και 13 Δεκεμβρίου η Τροχαία Αττικής προχώρησε σε στοχευμένους ελέγχους για αυτοσχέδιους αγώνες (κόντρες) και παράνομη στάθμευση (πάσης φύσεως). Μόνο μέσα σε δύο ημέρες στην Αττική σε 645 ελέγχους οδηγών και οχημάτων βεβαιώθηκαν 357 παραβάσεις, ανεβάζοντας πρακτικά τους παραβάτες του ΚΟΚ σε έναν στους δύο.
Η Τροχαία, μάλιστα, προειδοποιεί ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση και σε άλλες περιοχές της Αττικής, που παρουσιάζουν αυξημένη παραβατικότητα.
* Σε άλλη έρευνα ευρωπαΊκή αυ΄τη τη φορά οι Έλληνες ερωτηθέντες απάντησαν ότι πρώτη πα΄ραβαση είναι η παραβίαση του ορίου ταχύτητας (92%), δεύτερη στην κατάταξη είναι η κίνηση στη μεσαία λωρίδα του αυτοκινητόδρομου ενώ η δεξιά είναι άδεια (75%).
Αρκετά ανησυχητικό είναι το ότι το 52% των ερωτηθέντων συμπολιτών μας δήλωσε ότι συχνά ξεχνάει να φορέσει ζώνη, ενώ το 55% μιλάει συχνά στο τηλέφωνο χωρίς να χρησιμοποιεί κανενός είδους κιτ hands-free. Και πολύ ανησυχητικό, το ότι το 58% των οδηγών πιάνουν τιμόνι ενώ νιώθουν κουρασμένοι και το 33% ενώ έχουν υπερβεί το όριο κατανάλωσης αλκοόλ, αλλά νιώθουν καλά.