Ντροπή για το πολιτικό σύστημα η επικίνδυνη Πατρών-Κορίνθου

Αν θέλει κάποιος να αξιολογήσει την πρωτοφανή παρακμή στην Ελλάδα, δεν έχει παρά να διασχίσει την "εθνική" οδό Πατρών-Κορίνθου. Πρόκειται για μια... εμπειρία μοναδική αφού μια τέτοια απόπειρα τάχει όλα: αδρεναλίνη, νεύρα, ρίσκα! Ο εν λόγω δρόμος υποτίθεται ότι ενώνει την "πύλη της Δύσης", την Πάτρα, με την Αθήνα.

Εξυπηρετεί επίσης τους 55.000 φοιτητές των τριών Πανεπιστημίων της πόλης. Ενώνει τέλος την τρίτη πόλη της Ελλάδος, μαζί με την ΝΔ Ελλάδα ( περίπου 800.000 άνθρωποι ). Κι όμως παρά το γεγονός ότι η περιοχή υπερψήφιζε ΠΑΣΟΚ, ο δρόμος δεν έγινε ποτέ. Αυτός που χρησιμοποιείται έγινε επί χούντας το...1968! Πριν 43 χρόνια δηλαδή. Πώς και η Πάτρα κατάντησε να είναι η μονοδική πόλη στη χώρα που και προς τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα ( προς Κόρινθο, Πύργο, Τρίπολη, Γιάνννενα ), έχει δρόμους των δεκαετιών του 50 και του 60;

Το ΠΑΣΟΚ αν και έπαιρνε 50% στις εκλογές ποτέ δεν ασχολήθηκε με τις υποδομές αυτής της πόλης. Σκεφθείτε ότι για πρώτη φορά η Πάτρα δεν έχει ... ούτε σιδηροδρομικό δίκτυο! Οι γραμμές του ΟΣΕ προς Αθήνα και Πύργο δεν λειτουργούν εδώ και πολύ καιρό.

Σήμερα στην Πατρών-Κορίνθου η κατάσταση είναι αξιοθρήνητη. Το Ελληνικό Δημόσιο φέρει ακέραια την ευθύνη για την διακοπή του έργου και να γιατί:

  • Το Δημόσιο από τα 3,10 ευρώ ανά διέλευση ( εισπράτονται και διόδια υπερ της κατασκευής του δρόμου...), παρακρατά τα 2,20! Έτσι, όταν το έργο "μπλόκαρε" οικονομικά μια βασική αιτία ήταν ακριβώς αυτή. Οι χρήστες ενώ πληρώνουν για το έργο, τα λεφτά (ακόμα) πάνε στο κράτος! Σημειωτέον ότι το κράτος έχει απαλλαγεί από κάθε έξοδο του δρόμου (συντηρήσεις, προσωπικό κ.λπ) αλλά... εισπράττει!
  • Ενώ οι απαλλoτριώσεις θα έπρεπε να έχουν τελειώσει από πέρυσι, οι μισές είναι ακόμα σε εκκρεμότητα
    με ευθύνη του κράτους φυσικά.
  • Η αύξηση της τιμής της βενζίνης μείωσε κατά 20% την κίνηση στην Πατρών-Αθηνών.
    Έτσι μειώθηκαν τα έσοδα προς τις Τράπεζες που σταμάτησαν την χρηματοδότηση.          

Οι παραπάνω τρεις αιτίες, ήσαν αρκετές για να "κολλήσει" το έργο. Οι Τράπεζες δεν χρηματοδοτούν, η Ολυμπία Οδός έχει απολύσει 2.800 εργαζόμενους και περιμένει, ενώ το κράτος προσπαθεί να "κόψει" μερικά δισ. από το κόστος για να το ξαναρχίσει. Να μην γίνει δηλαδή ο δρόμος Πάτρα-Πύργος (!), αλλά μόνο ο Πάτρα-Κόρινθος. (Όμως στον Πάτρα-Πύργος έχει γίνει το 40% του έργου).

Όσοι οδηγούν στην Πατρών-Κορίνθου πάντως, αναρωτιούνται για το αν "κοιμούνται καλά" οι εκάστοτε αρμόδιοι υπουργοί. Ο δρόμος είναι φοβερά επικίνδυνος ιδιαίτερα το βράδυ και ακόμα χειρότερα υπό βροχή. Τις Κυριακές παρατηρούνται μποτιλιαρίσματα χιλιομέτρων, με τα ΙΧ να κινούνται σημειωτόν, το ένα πίσω στο άλλο, σ έναν δρόμο-εργοτάξιο. Πολλές φορές επίσης ο δρόμος είναι γεμάτος από εκατοντάδες νταλίκες που επιβαρύνουν την κυκλοφορία.΄

Η πολύπαθη Πατρών-Κορίνθου στερείται πολιτικής βούλησης τελικά. Αυτός είναι ο λόγος που από το... 1968 μέχρι σήμερα δεν έχει κατασκευαστεί με βάση τον πραγματικό οδικό σχεδιασμό και τις ανάγκες της χώρας.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης