Ο αντισυνταγματικός νόμος Σπίρτζη σύμφωνα με τον οποίο απαγορεύεται από το 70% του οδικού δικτύου της χώρας να κυκλοφορούν φορτηγά (!), θα εκδικαστεί τελικά στις 22 Μαίου (αν εκδικαστεί και τότε...) αφου σήμερα Τρίτη στο ΣτΕ είχαμε νέα αναβολή. Η υπόθεση έχει ήδη αναβληθεί άλλες 5 φορές με ευθύνη της Πολιτείας που μοιάζει να φοβάται την σίγουρη - σύμφωνα με νομικούς κύκλους - απόρριψή του.
Ο εν λόγω νόμος επιβάλλει πρόστιμα έως 2.000 ευρώ σε κάθε παραβάτη, ενώ έχει και στοιχεία παραλογισμού αφού ο αποκλεισμός αυτός έχει επιφέρει τρομέρή αναστάτωση όπως:
- Διαδρομές ολίγων χιλιομέτρων να πρέπει να γίνονται με τεράστιους κύκλους μέσω των οδικών αξόνων με χρονικές καθυστερήσεις και μεγάλα κόστη.
- Καταστήματα που εξυπηρετούσαν την κίνηση φορτηγών (βενζινάδικα, καφέ, εστιατόρεια, συνεργεία κ.λ.π.) καταστρέφονται.
- Επιχειρήσεις που βρίσκονται σε... "απαγορευμένα" σημεία δεν μπορούν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους παρά μόνο αν το φορτηγό βγάλει... ειδική άδεια από το Υπουργείο ("χρειάζομαστε διαβατήρια και βίζα μέσα στην Ελλάδα" αναφέρουν σωματεία του κλάδου).
Σύμφωνα με πληροφορίες του molonoti.gr, τόσο ο κ. Σπίρτζης όσο και η κυβέρνηση σε υψηλό επίπεδο, έχουν ΕΓΓΡΑΦΩΣ ενημερωθεί ότι ο εν λόγω νόμος θα πέσει στα Δικαστήρια και πως η επιμονή σε μια τέτοια παράνομη νομοθεσία δεν έχει νόημα. (Στο θέμα θα επανέλθουμε).
Όμως ο κ. Σπίρτζης κάνει ότι δεν ακούει θέλοντας να μεταφέρει στους δρόμους των διοδίων όλο το μεταφορικό έργο ώστε να έχει λαμβάνειν το κράτος. Και αδιαφορεί για το γεγονός ότι όταν ο νόμος καταπέσει, το Δημόσιο θα πρέπει να εξηγήσει γιατί ξόδεψε μεγάλα ποσά (τοποθετήσεις πινακίδων σε όλη τη χώρα, διαγραμμίαεις κ.λ.π.)για κάτι που τελικά ήταν σίγουρο ότι δεν θα εφαρμοζόταν.
Επίσης αλγεινή εντύπωση έχει προκαλέσει η διπλή ανύπαρκτη αιτιολογία του μέτρου κατά τον υπουργό:
Η ΠΡΩΤΗ ότι δήθεν γίνεται για λόγους οδικής ασφάλειας. Αυτό έχει καταρρεύσει από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΑΣ. Η συμμετοχή φορτηγών σε τροχαία στους παραδρόμους είναι ΜΗΔΑΜΙΝΗ.
Η ΔΕΥΤΕΡΗ ότι δήθεν θα περιοριστούν οι ζημίες στο οδόστρωμα των παραδρόμων. Μα γι αυτό πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και τα φορτηγά (950 ευρώ κάθε όχημα πάνω από 1,1 δισ. ευρώ όλη η Ελλάδα). Για την συντήρηση των δρόμων.
Τέλος είναι σημαντικό ότι το μέτρο το έχουν καταγγείλλει με σφοδρότητα Δήμοι (π.χ Ασπροπύργου), Επιμελητήρια (π.χ. Θεσσαλονίκης, Αθήνας κ.α.) και εθνικοί φορείς (ΣΕΒ, ΕΣΕΕ κ.α) που μιλούν για έλλειψη γνώσης του θέματος από την πλευρά του υπουργείου και σοβαρές αρνητικές παρενέργεις στην αγορά με σημαντικότερη την αύξηση των τιμών στα (μεταφερόμενα) αγαθά, τον αφανισμό μοναχικών αυτοκινητιστών, την ασφυξλια στις μεταφορικές εταιρείες λόγω των αναγκαστικών πανάκριβων διοδίων κ.α.