Επί μήνες, πολλές ανεκτέλεστες παραγγελίες σε καινούργια ΙΧ - Στροφή και αύξηση στα μεταχειρισμένα

Οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούργιων αυτοκινήτων, καθυστερήσεις που κατά μέσον όρο φτάνουν τους 6-7 μήνες, οι νέοι τιμοκατάλογοι που έχουν αυξήσεις και η μη παροχή εκπτώσεων από τους εμπόρους βρίσκονται πίσω από την στροφή των Ελλήνων προς το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.

Οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών έκλεισε το πρώτο τετράμηνο του 2022 με αρντηικό πρόσημο, ενώ την ίδια ώρα με διψήφιο ρυθμό αύξησης «τρέχουν» οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων.

Πιο συγκεκριμένα, τον Απρίλιο του 2022 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα 9.294 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 10.043 τον Απρίλιο του 2021, αριθμός μειωμένος δηλαδή κατά 7,5%.

Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων και τον Απρίλιο διατήρησαν υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, αφού τον Απρίλιο του 2022 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα 6.317 εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά, αυξημένα κατά 21,3% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2021.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου, βασικός λόγος για τη διαρκή υποχώρηση των πωλήσεων των καινούργιων επιβατικών είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις παραδόσεις των παραγγελιών, πρόβλημα που ξεκίνησε από το περασμένο καλοκαίρι.

Δυστυχώς, η κατάσταση αντί να βελτιωθεί μάλλον επιδεινώνεται, με τον χρόνο παράδοσης να κυμαίνεται κατά μέσον όρο στους 6-7 μήνες από 2 μήνες που ήταν προ πανδημίας.

Αυτό στρέφει κάποιους καταναλωτές στην αγορά μεταχειρισμένου, ενώ την ίδια ώρα δημιουργούνται προβλήματα στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο leasing αυτοκινήτων (μακροχρόνιες μισθώσεις), καθώς και στις επιχειρήσεις που έχουν παραγγείλει εταιρικά αυτοκίνητα και αναμένουν πολλούς μήνες.

Μάλιστα, ενώ το 2021 τελείωσε με ανεκτέλεστες παραγγελίες περίπου 10.000-15.000 αυτοκινήτων, το 2022 εκτιμάται ότι θα λήξει με ακόμη περισσότερες ανεκτέλεστες παραγγελίες.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης