ΟΛΜΕ: «Οι Ελληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται πολύ περισσότερο από συναδέλφους τους στο εξωτερικό και αμείβονται πολύ λιγότερο»

«Την κατάρριψη του μύθου για τον λιγότερο εργαζόμενο Ελληνα εκπαιδευτικό» επιχείρησε, χθες, η ΟΛΜΕ, παρουσιάζοντας στοιχεία του ΟΟΣΑ και άλλων έγκυρων δικτύων, προκειμένου να απαντήσει στην έκθεση που παρήγγειλε το υπουργείο Παιδείας επίσης από τον ΟΟΣΑ, για να... πείσει για το συγκεκριμένο μύθο.

Οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ παρουσίασαν τη μελέτη που πραγματοποιήθηκε (από το Κέντρο Μελετών της) βασιζόμενη στα επίσημα στοιχεία του ΟΟΣΑ «Εκπαίδευση με μια ματιά» 2009 και 2011, του δικτύου ΕΥΡΥΔΙΚΗ «Αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη» 2009 και «Οργάνωση του σχολικού χρόνου στην Ευρώπη» 2011-12.

Μεταξύ των βασικών διαπιστώσεων:

* Ωρες διδασκαλίας την εβδομάδα

- Σε γενικές γραμμές οι χώρες τείνουν να μειώνουν τον εβδομαδιαίο διδακτικό χρόνο των εκπαιδευτικών στην κατώτερη και την ανώτερη δευτεροβάθμια. Εξαίρεση, η Βουλγαρία και Ρουμανία.

- Γυμνάσιο: μέσος διδακτικών ωρών για τους εκπαιδευτικούς των 25 από τις 27 χώρες της Ε.Ε. είναι 19,1. Στην Ελλάδα είναι 18,5. Το μεγαλύτερο αριθμό ωρών έχουν η Μάλτα (με 26 ώρες) και η Βουλγαρία (με 23). Το μικρότερο έχουν η Φινλανδία (με 13/17) και η Πολωνία με 14 ώρες.

- Λύκειο: ο μέσος όρος διδακτικών ωρών στις 25 από τις 27 χώρες της Ε.Ε. είναι 18,4. Στην Ελλάδα ο μέσος όρος είναι 18,5. Τον μεγαλύτερο αριθμό ωρών έχουν η Βουλγαρία (24) και η Σκοτία (23). Το μικρότερο έχουν η Φινλανδία με 11/17 και οι Πολωνία και Γαλλία με 14 ώρες.

* Διαθέσιμος χρόνος πέραν του διδακτικού

- Ο μέσος όρος στην Ε.Ε. (από τις χώρες που διαθέτουν στοιχεία) είναι 27,5. Σε γενικές γραμμές δεν ξεπερνά τις 30 ώρες. Στην Ελλάδα είναι 30 ώρες.

* Εργάσιμες εβδομάδες

- Ο μέσος όρος των καθαρών εργάσιμων εβδομάδων στις 27 χώρες της Ε.Ε. είναι 38,6 εβδομάδες, στην Ελλάδα είναι 39.

* Συνολικός χρόνος εργασίας σε ετήσια βάση

- Ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 1.199 ώρες για το Γυμνάσιο και 1.166 για το Λύκειο. Σε 19 χώρες της Ε.Ε. είναι 1.133 και 1.108 αντιστοίχως, στην Ελλάδα είναι 1.170 τόσο για το Γυμνάσιο όσο και για Λύκειο.

* Αλλα συμπεράσματα: βρισκόμαστε στο μέσο όρο σε ό,τι αφορά τις διακοπές, τις αργίες και τη διάρκεια του σχολικού έτους.

* Σε ό,τι αφορά τους μισθούς, ο κατάλογος του ΟΟΣΑ δεν χωράει παρερμηνείες. Η Ελλάδα βρίσκεται στη 13η από τις 15 χώρες που καταγράφονται. Το Λουξεμβούργο μακράν πρώτο με «τελικό μισθό» 125.738 ευρώ. Ακολουθούν μια ομάδα χωρών με μέσο όρο 60.000 ευρώ (Ιρλανδία, Γερμανία, Βέλγιο), μια ομάδα με μέσο όρο 55.000-56.000 (Αυστρία, Ολλανδία, Φινλανδία), Ισπανία και Γαλλία με 46.692 και 46.020 αντιστοίχως, Πορτογαλία και Ιταλία γύρω στις 38.000, η Ελλάδα με 29.127 και μετά Σλοβενία με 23.490 και Σλοβακία με 7.844. *

Εμπνευσμένη πρόταση

Πρόταση για μείωση των αποδοχών των εκπαιδευτικών μέσω της σύνδεσης της μισθοδοσίας με τις ώρες διδασκαλίας προτείνει ένας διεθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ξεπερνώντας σε έμπνευση σύσσωμο το οικονομικό επιτελείο της χώρας.

Πρόκειται για τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, Ευάγγελο Τζάνη, ο οποίος έχει ιδέες και για την τύχη του πλεονάζοντος προσωπικού, απολύτως προσαρμοσμένες στο νέο μοντέλο του κρατικού υπαλλήλου. Οσοι περισσεύουν να χρησιμοποιούνται για διοικητική-γραμματειακή υποστήριξη.

Τελευταία αλλά όχι αμελητέα, η εισήγησή του για παύση διορισμών για δύο χρόνια και προσλήψεις μόνον αναπληρωτών σε ειδικότητες όπου υπάρχει ανάγκη». Οι προτάσεις ήδη εστάλησαν στην περιφερειακή διευθύντρια Ηπείρου. Στόχος, υποστηρίζει, η εξοικονόμηση χρημάτων, η άμεση διάθεση των καθηγητών για συμπλήρωση ωραρίου κ.λπ.

Πηγή: 
enet.gr

Σχόλια

Το μόνο που κατάφερε να κάνει στο δικό μου μυαλό είναι να αποδείξει οτι αν και δουλεύουν περισσότερο, είναι οι λιγότερο αποδοτικοί. Αλλιώς τα φροντιστήρια δεν θα ήταν ο κανόνας αλλά η εξαίρεση.

Ελάτε μιά μέρα σε σχολείο να καταλάβετε τι σημαίνουν παιδιά και διδασκαλία . Το γελοίο είναι ότι την ¨ακούμε ¨ και από τους αδαείς. Αλλά σε αυτό φταίμε εμεις οι εκπαιδευτικοί που ενίοτε έχουμε ανεπαρκείς εκπροσώπους. Παντού υπάρχουν συνεπείς και ασυνεπείς ...Αυτά που μας υποχρεώνουν να διδάξουμε είναι στην πλειονότητά τους περιττά και ουδόλως ουσιαστικά και καταλήγουμε σε αμορφωτη ή μονομερώς ενημερωμένη νεολαία.

Δείτε επίσης