Χριστίνα Κόκκοτα : Για το Ευρωπαϊκό και Αμερικανικό Θέατρο
Με την αφίσα του εμβληματικού γερμανικού θεάτρου «Berliner Ensemble» για «Τον Καλό Άνθρωπο του Σετσουάν» (Βερολίνο 1953) στο εξώφυλλο, κυκλοφόρησε και διατίθεται στα βιβλιοπωλεία το τέταρτο βιβλίο της φιλολόγου–θεατρολόγου Χριστίνας Κόκκοτα με τον τίτλο «Κριτικές Προσεγγίσεις ΙΙΙ. Ευρωπαϊκό και Αμερικανικό Θέατρο».
Το βιβλίο επιχειρεί μια κριτική προσέγγιση σε έργα και παραστάσεις του Ευρωπαϊκού και δευτερευόντως του Αμερικανικού θεάτρου, που παρατίθενται με κριτήριο την ένταξή τους σε περιόδους της ιστορικής εξέλιξής τους (Μεσαιωνικό θέατρο, θέατρο της Αναγέννησης, Γαλλικός Κλασσικισμός, Θέατρο των ιδεών, του Μεσοπολέμου, Μπρεχτικό και Θέατρο του Παραλόγου μέχρι τις εναλλακτικές μορφές του θεάτρου τον 20ο αιώνα, μέσα από τη δραματουργία του Μπερνάρ Μαρί Κολτές, της Σάρας Κέην, του Πήτερ Μπρουκ).
Ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος, αποτελούν οι ενότητες της Δραματοποιημένης Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και των Θεατρικών Μονολόγων – δύο τάσεων, που ανθοφορούν στη σκηνή του θεάτρου στις μέρες μας –οι θεατρικές συνθέσεις, που επιχειρεί η συγγραφέας αλλά και η καταχώρηση παραστάσεων του Ευρωπαϊκού Θεάτρου στο πλαίσιο του θεσμού «Πάτρα, Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2006», («Θεία Κωμωδία» του Δάντη σε μορφή μονολόγου, «Το τέλος Καρναβαλιού» του Κάρλο Γκολντόνι, «Ηρακλής» του Χάϊνερ Μύλλερ, «Τα μυστικό της χάρης της Ιωάννας της Λωρραίνης» του Σαρλ Πεγκύ).
Με το βιβλίο ολοκληρώνεται μια σειρά, που άρχισε το 2012 με το Αρχαίο Θέατρο (Ι) και συνεχίσθηκε το 2014 με το Νεοελληνικό Θέατρο (ΙΙ).