Το έκτο χαμένο καλοκαίρι των υδροπλάνων

Εάν στοιχηματίσει κάποιος ότι ούτε το καλοκαίρι του 2019 θα πετούν υδροπλάνα στην Ελλάδα, το πιο πιθανό είναι ότι θα κερδίσει.

Όχι επειδή απαιτούνται ιδιαίτερες ικανότητες πρόβλεψης, καθώς το φετινό θέρος είναι το έκτο κατά σειρά (από την έναρξη ισχύος του νόμου 4146/2013) και το τέταρτο της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που οι πτήσεις με υδροπλάνα είναι απλώς εξαγγελία.

Το οξύμωρο όμως, είναι ότι κορυφαίοι υπουργοί της κυβέρνησης εμφανίζονται να κάνουν ό,τι μπορούν για να διευκολύνουν την κατασκευή υδατοδρομίων.

Αυτό προκύπτει από απαντήσεις των εμπλεκόμενων υπουργών, όπως ο Γ. Σταθάκης (Ενέργειας-Περιβάλλοντος) και ο Π. Κουρουμπλής (Ναυτιλίας), σε κοινοβουλευτικές ερωτήσεις.

Οι ξένοι επενδυτές δεν έχουν ακόμη ωστόσο εγκαταλείψει την πολλά υποσχόμενη αγορά υδροπλάνων. Πριν από περίπου ένα μήνα, οι εταιρείες Hellenic Seaplanes και Petrichor Capital Partners που φέρονται να βρίσκονται σε επαφές με Κινέζουν επενδυτές ανέφεραν ότι σχεδιάζουν να επενδύσουν 250 εκατ. για την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων και την αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων, αρκεί να δοθεί το πράσινο φως.