Τη Δευτέρα το πρωί σφυρίζει το τρένο στο Αίγιο - Πρώτο δρομολόγιο μετά από χρόνια

Η μεγάλη στιγμή έφτασε. Ασφαλείς πληροφορίες του filodimos.gr αναφέρουν πως το τρένο φτάνει επιτέλους στο Αίγιο και ξεκινά τα δρομολόγιά του επί της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, τη Δευτέρα 22 Ιουνίου στις 7.30 το πρωί, δίνοντας τέλος σε ταλαιπωρία και καρκινοβασίες πολλών ετών και κάνοντας παράλληλα την Αιγιάλεια τον μεγαλύτερο συγκοινωνιακό κόμβο της Δυτικής Ελλάδας.

Τα δρομολόγια, η ακριβής διάρκειά τους και οι τιμές των εισιτηρίων θα δοθούν στη δημοσιότητα το αργότερο μέχρι την Παρασκευή, από το εμπορικό τμήμα του ΟΣΕ, δηλαδή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Την περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκαν οι ασκήσεις ετοιμότητας με τη συμμετοχή όλων των αρμοδίων σωμάτων ασφαλείας στις σήραγγες του τμήματος Κιάτο-Αίγιο και πλέον δόθηκε το "πράσινο φως" για την επαναλειτουργία της γραμμής, μήκους 72 χιλιομέτρων, που κατασκευάστηκε σε συνέχεια του τμήματος Κόρινθος-Κιάτο το οποίο λειτουργεί κανονικά εδώ και χρόνια.

Η γραμμή θα περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι Στάσεις σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό (ανταπόκριση με Οδοντωτό Σιδηρόδρομο για Καλάβρυτα) και Ελίκη.

Στη διαδρομή έχουν κατασκευαστεί 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ., 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 Σιδηροδρομικές Γέφυρες, 63 Κάτω Διαβάσεις και 10 Άνω Διαβάσεις και επιτρέπεται η ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τραίνου (άνω των 200 χλμ/ω).

Τα τρένα που θα δρομολογηθούν θα είναι τα ίδια με αυτά που σήμερα διεξάγουν δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Άλλωστε εδώ και αρκετά χρόνια, μέχρι που τελικά λειτούργησε η ηλεκτροκίνηση, η αλλαγή μηχανής γινόταν καθημερινά σε όλα τα δρομολόγια.

Υπενθυμίζεται πως τα πρώτα έργα ξεκίνησαν το 2007 και χρειάστηκαν αρκετές εργολαβίες για να ολοκληρωθεί. Σε αυτή τη φάση το νέο αυτό τμήμα θα λειτουργήσει χωρίς ηλεκτροκίνηση.

Τα σύγχρονα ηλεκτροκινούμενα τρένα θα αναμένεται να χρησιμοποιήσουν τη γραμμή το 2023, όταν ολοκληρωθεί η σχετική εργολαβία από την ΕΡΓΟΣΕ.