Πρωτοφανής δυσφήμηση του Νέου Λιμένα Πατρών - Δεν φορτώνουν φορτηγά σε... μισοάδεια πλοία!

Την οργή τους για προσβλητική συμπεριφορά στο Λιμάνι της Πάτρας εκφράζουν μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού που το έχουν επιλέξει για την μεταφορική τους δραστηριότητα. Αιτία το γεγονός ότι συστηματικά μένουν εκτός πλοίων φορτηγά τους αν και βρίσκονται στον Λιμένα ακόμα και 5 ώρες νωρίτερα και στα πλοία υπάρχουν πάμπολλες κενές θέσεις για να τα μεταφέρουν!

Με δεδομένο ότι σε κάθε απόπλου, 5 με 10 φορτηγά δεν... επιβιβάζονται και το επόμενο πλοίο μεταφορών έρχεται πάλι σε 4 ημερες, οι Εταιρείες αντιμετωπίζουν μεγάλες διαμαρτυρίες από πελάτες τους για "αδικαιολόγητες καθυστερήσεις", αρκετές φορές ευπαθών αγαθών. Έτσι ζήτησαν να μάθουν ποια είναι η αιτία που ενώ και θέσεις υπάρχουν και τα φορτηγά είναι έγκαιρα στο λιμάνι, τελικά δεν ταξιδεύουν.

Η αποκάλυψη ήταν σοκαριστική. Μέσα από βιντεάκια και φωτογραφίες που στέλνουν στις εν λόγω εταιρείες οι οδηγοί των φορτηγών, διαπιστώθηκε ότι:

α) Ενώ ΟΛΑ τα φορτηγά είναι σε αναμονή ακόμα και 5 ώρες πριν τον απόπλου, δεν τους ανοίγουν τις εισόδους ώστε να ελεγχθούν, να περάσουν στον προφυλλαγμένο χώρο φόρτωσης (ISRS) και όταν έρθει το πλοίο, να εισέλθουν. Ανεξήγητα τα κρατούν ΕΚΤΟΣ, λες και δεν είναι εκεί.

β) Από τις 5 εισόδους, αρχικά ανοίγουν οι τρεις, μετά μένουν δύο και στο τέλος μόνο... μια, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται χωρίς λόγο ασφυκτικά χρονικά όρια. Μάλιστα στην μια είσοδο πια, αν ελέγχεται π.χ. επί 20λεπτο ένα φορτηγό, όλα τα υπόλοιπα πίσω του περιμένουν. Έτσι κάποια δεν θα προλάβουν να ταξιδέψουν λόγω χρόνου.

γ) Αν ταυτόχρονα με το πλοίο Μεταφορών, υπάρχουν και επιβατικά πλοία, τότε αυτά προηγούνται οπότε διακόπτουν την είσοδο των φορτηγών.

Η συμπεριφορά του Νέου Λιμένα Πάτρών είναι αδιανόητη. Αντί ο ΟΛΠΑ να πασχίζει για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πελατών του αυτές τις δύσκολες λόγω κορωνοϊού εποχές, υπονομεύει το έργο τους και δυσφημεί διεθνώς τις υπηρεσίες που παρέχει. Φυσικά αυτή η δυσφήμηση του Νέου Λιμένα, δεν είναι η μόνη.

Ο κ. Γ. Παπαδόπουλος (Φαρίνα Πόρτο), που επί μια 8ετία ήταν στο λιμανι μας εξηγεί: "Είμαστε η μόνη επιχέιρηση που βρέθηκε εκτός Λιμένα και μάλιστα την περίοδο της καραντίνας, δηλαδή εκδιωχθήκαμε παράνομα, αν και δεν χρωτάγαμε στον ΟΛΠΑ ούτε ευρώ. Αρχίζω να πιστέυω ότι δεν άρεσε το γεγονός ότι προσωπικά έδινα δημοσίως μάχη για ένα ασφαλές λιμάνι. Αυτό πληρώσαμε.

Το Λιμάνι δυσφημείται πολλαπλώς. Σήμερα μετανάστες μπαίνουν στον Σταθμό Υποδοχής και φτάνουν μέχρι την βεράντα του άδειου "Φαρίνα Πόρτο". Με ένα πήδημα μπαίνουν στο προφυλαγμένο υποτίθεται λιμάνι. Οι εικόνες αυτές δεν είναι δυσφήμηση; Ξέρετε ότι μετανάστες έχουν κάνει ζημιές άνω των 100.000 ευρώ στις υποδομές των χώρων; 

Δεν είναι δυσφήμηση να έχει γίνει κρυφά καταυλισμός η "Πειραϊκή Πατραϊκή", όπου ο ΟΛΠΑ πληρώνει security; Δεν είναι δυσφήμηση να έχουν πληρώσει 1,6 εκατ. ευρώ για έναν φράχτη που υποτίθεται θα απέκλειε την πρόσβαση σε μετανάστες; Ποιός θα πάει για παράβαση καθήκοντος και κατασπατάληση δημοσίου χρήματος; 

Και καταλήγει ο κ. Παπαδόπουλος: "Εγώ που πρωτοστατούσα για ένα ασφαλές Λιμανι και μάλλον γι αυτό μας έδιωξαν, σας λέω: Μήπως όλο αυτό το μπάχαλο είναι εσκεμμένο; Μήπως δηλαδή αυτό το αδικαιολόγητο χάος συντηρείται για να δρουν συμμορίες που μεταφέρουν μετανάστες όπως αυτή που αποκαλύφθηκε πρόσφατα; Για αυτό το εντελώς αφύλαχτο λιμανι δεν θα πρέπει να αλλάξουν αυτοί που υποτίθεται  ότι εχουν την ευθυνη ασφαλειας των λιμενικών εγκαταστασεων  ; Οι αποτυχημένοι;"

Να σημειωθεί ότι η συνεχής απαξίωση του Λιμενα της Πάτρας έχει ως αποτέλεσμα να μειώνονται στην Πάτρα τα δρομολόγια γραμμών Brindisi και Ancona και να ενισχύονται της Ηγουμενίτσας. Επίσης ο αγώνας των Λιμενικών υπονομευεται γιατί κυριολεκτικά μόνοι τους, είναι τελικά αδυνατον να αντιμετωπίσουν την 24ωρη αυθαιρεσία των μεταναστών σε ενα Λιμάνι που δεν έχει κανόνες λειτουργίας με πρώτη τη φύλαξη.

Για παράδειγμα έλεγχος για Κορωνοϊό γίνεται στο Λιμάνι μόνο κατά την άφιξη ενώ οι μετανάστες κάνουν συνεχώς επιθέσεις με κίνδυνο Υγείας των λιμενικών και του προσωπικού. 

- ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΦΩΤΟ: Μετανάστες περνάνε εύκολα στον υποτιθέμενο αποκλεισμένο χώρο. Μια εικόνα καθημερινής ρουτίνας και διαχρονικής ανευθυνότητας. Το λιμάνι της Πάτρας είναι πάντα ένα λιμάνι - σουρωτήρι