Πελετίδης: Μόνο το 6% χρησιμοποιεί Δημόσια Μέσα Μεταφοράς στην Πάτρα - Τι θα γίνει με την στάθμευση

"Το Συγκοινωνιακό-Κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πάτρας είναι από τα σοβαρότερα ζητήματα που επηρεάζουν τη ζωή του πατραϊκού λαού" δήλωσε σε συνέντευξη τύπου ο δήμαρχος Πατρέων κ. Πελετίδης και συνέχεισε:

"Είναι πρόβλημα χρόνιο, με πολλές παραμέτρους, και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αποκλειστικά στα πλαίσια ενός Δήμου. Δεν πρόκειται για ένα τοπικό - τεχνικό ζήτημα, είναι ζήτημα κυρίως πολιτικό. Αυτό εκφράζεται και στις τεχνικές παραμέτρους των μέχρι σήμερα Σχεδιασμών, όπου κύριο κριτήριο ήταν και είναι το κέρδος (κατασκευαστικών ομίλων, βιομηχανιών αυτοκινήτου, ελαστικών κλπ).

Οι λαϊκές ανάγκες και η ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης ελάχιστα λαμβάνονται υπόψη. Η γενικότερη ασκούμενη αντιλαϊκή πολιτική των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, σταθερά ενίσχυε τα Ι.Χ. σε βάρος των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στα οποία επίσης στηρίχθηκε η επιχειρηματική δράση, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυε την άναρχη περιαστική δόμηση και επέκταση του Σχεδίου Πόλης, του περιορισμού του δημοσίου χώρου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η κατασκευή της Μίνι – Περιμετρικής και η διάνοιξη της Κανακάρη. Η ολοκλήρωση αυτών των έργων θα βοηθούσε σε ένα βαθμό στην επίλυση του κυκλοφοριακού.

Άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η θέση του λιμανιού του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων, του ιδηροδρομικού Σταθμού και το κατά πόσο ευνοούν την εύρυθμη λειτουργία της κυκλοφορίας στην πόλη, ή εξυπηρετούν την κερδοφορία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτούς τους τομείς.

Ο τρίτος Δήμος της χώρας, με Πανεπιστήμιο, Α.Τ.Ε.Ι, Νοσοκομείο, δεν μπορεί να στερείται δημόσιων ΜΜΜ, τα οποία οφείλει να χρηματοδοτήσει και να λειτουργήσει το κράτος.

Ο Δημόσιος Φορέας θα περιλαμβάνει προαστιακό σιδηρόδρομο με επέκτασή του προς Βορρά μέχρι Ψαθόπυργο ή και Αίγιο, με λειτουργία της νότιας γραμμής Πάτρα - Κάτω Αχαΐα. Επίσης, γραμμή ΤΡΑΜ από Πανεπιστήμιο και Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο έως ΤΕΙ (σύμφωνα με την υπάρχουσα Μελέτη Σκοπιμότητας), καθώς και εξέταση της δυνατότητας γραμμής ΤΡΑΜ στην Αγίου Νικολάου και σύνδεση με αναβατόριο με την Άνω Πόλη..."

"... Ο Δήμος ξεκινά τη Δευτέρα 29 Αυγούστου το σύστημα χρονικού περιορισμού, στάθμευσης στο κέντρο της Πάτρας με στόχο την ανακούφιση του οξυμένου κυκλοφοριακού προβλήματος. Ξεκινάμε τη λειτουργία του συστήματος χρονικού περιορισμού στάθμευσης με κάρτα αξίας 30λεπτών για μια ή δύο ώρες στάθμευσης..."

Το μέτρο ισχύει από Δευτέρα έως Παρασκευή για τις ώρες 08:00-14:00 και 17:00-21:00 και Σάββατο 08:00-14:00.