Πατρών-Πύργου: Πλησιάζει η συμφωνία για το έργο - Όλα δείχνουν Ολυμπία Οδό

Την ώρα που πυκνώνουν οι πληροφορίες στον αθηναϊκό Τύπο ότι «κλειδώνει» η συμφωνία ανάμεσα στους μετόχους της Ολυμπίας οδού και του Υπουργείου Υποδομών για την κατασκευή του Πάτρα-Πύργος, στο περιφερειακό συμβούλιο που συνεδρίασε στον Πύργο αναδείχθηκε η αναγκαιότητα να αναληφθεί δράση και να ασκηθεί πίεση στην κυβέρνηση για την ολοκλήρωση του έργου.

Την επόμενη μέρα της συνεδρίασης υπήρξαν ψίθυροι στην περιοχή της αντιπολίτευσης σχετικά με την συγκρότηση γνωμοδοτικής επιτροπής για την παρακολούθηση του θέματος, με την παρατήρηση ότι είχε προηγηθεί η συγκρότηση άλλης από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή.

Ο αντίλογος της σημερινής αρχής είναι ότι η γνωμοδοτική επιτροπή δεν θα έχει τεχνική αλλά πολιτική δράση, αφού θα συγκροτείται από τον περιφερειάρχη και τους επικεφαλής των παρατάξεων (ώστε να έχει διεκδικητικό χαρακτήρα).

Επιπλέον, η θητεία της επιτροπή που συγκροτήθηκε στην προηγούμενη περίοδο έληξε καθώς ακολουθεί την θητεία του προέδρου του περιφερειακού συμβουλίου και η παρούσα αρχή αποφάσισε να συγκροτηθεί εκ νέου.

Επίσης, αυτό που την διαφοροποιεί από την επιτροπή που συγκρότησε η προηγούμενη περιφερειακή αρχή είναι ότι συνεδρίασε μία φορά μετά τα μέσα Δεκεμβρίου του 2018 (λίγες ημέρες μετά τη θεσμοθέτησή της) και στο τέλος Ιουλίου του 2019, δηλαδή μετά τις περιφερειακές εκλογές.

Από την περιφερειακή αρχή τέθηκε ως στόχος στη συνεδρίαση ότι αν δεν υπάρξει ενημέρωση για το θέμα από το υπουργείο εντός του επόμενου δεκαημέρου, τότε η γνωμοδοτική επιτροπή θα μεταβεί στην Αθήνα για να ασκήσει πίεση.

Πληροφορίες για συμφωνία

Σύμφωνα με πληροφορίες του αθηναϊκού τύπου (economistas.gr) το Υπουργείο βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με τους μετόχους της Ολυμπίας Οδού για την ανάληψη του έργου εκ μέρους τους.

Οι ίδιες πηγές θέλουν να έχουν καταλήξει στο ποσό των 295 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του Πάτρα-Πύργος, και να δρομολογούνται σύντομα οι ενέργειες για να ακυρωθούν οι οκτώ συμβάσεις που είχαν προκύψει από ισάριθμους τους ισάριθμούς διαγωνισμούς που προκήρυξε η προηγούμενη κυβέρνηση, ώστε να αποσταλεί επίσημο αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να εγκριθεί η κάλυψη μέρους του κόστους του έργου από το ΕΣΠΑ.

Στη συμφωνία θα προβλέπεται η ανάληψη ρίσκου από τους μετόχους της κοινοπραξίας, οι οποίοι θα πρέπει να δεσμεύσουν και δικά τους κεφάλαια για την χρηματοδότηση του έργου.

Υπενθυμίζεται ότι η ανάληψη μέρους του κόστους από τους μετόχους της Ολυμπίας Οδού αποτελεί, σύμφωνα με πληροφορίες, μία από τις βασικές προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την συγχρηματοδότηση του αυτοκινητόδρομου. Μόνο έτσι θα μπορεί το έργο να ενταχθεί ως γέφυρα στην περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί έως το 2023.

Ανεπαρκείς για να καλύψουν τις εκτιμούμενες ανάγκες είναι οι ποσότητες των αδρανών υλικών από τα λατομεία της Δυτικής Ελλάδας.

Στη συζήτηση που έγινε στο περιφερειακό συμβούλιο, ο αντιπεριφερειάρχης Λάμπρος Δημητρογιάννης, στην ΠΕ Αχαΐας, ανέφερε ότι οι ετήσιες ανάγκες ποσοτήτων αδρανών υλικών ανέρχονται στα 1.200.000 κυβικά μέτρα περίπου, στην ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας στα 1.300.000 κυβικά μέτρα περίπου, ενώ στην ΠΕ Ηλείας, οι ετήσιες ανάγκες ποσοτήτων αδρανών υλικών εκτιμώνται στα 600.000 κυβικά μέτρα περίπου.

Το Σώμα αποφάσισε να κινήσει τις διαδικασίες για τη σύσταση των επιτροπών καθορισμού λατομικών περιοχών και στους τρεις νομούς.