Οι τέσσερις βασικές αιτίες που η Πάτρα έχει ένα Λιμάνι - σουρωτήρι

Οι εικόνες στο Νέο Λιμένα Πατρών είναι πρωτοφανείς και πιστοποιούν ότι ο χώρος είναι ένα ξέφραγο αμπέλι. Δεκάδες μετανάστες εισβάλλουν παντού οποιαδηποτε ώρα, ακόμα και στον χώρο του isps που υποτίθεται ότι είναι ερμειτικά κλειστός και αποστειρωμένος. Κυκλοφορουν ακόμη και στον Σταθμό Υποδοχής όπου ενώ προσωπικό και επιβάτες φορούν μάσκες βλέπουν ανάμεσα τους τους μετανάτες χωρίς. 

Πρόκειται για μια εξευτελιστική κατάσταση που πέρα από την επικινδυνότητα της λόγω κορωνοϊού και τα μεγάλα προβλήμτα που δημιουργεί στις μεταφορές και τη συγκοινωνία, εκθετει ανεπανόρθωτα το κράτος. Έχουμε κράτος; Όχι στο Νέο Λιμένα Πατρών. Εύλογα θα σκεφτεί κανείς: Αν δεν έχουμε στο Λιμάνι σε πόσα άλλα σημεία και σε πόσες άλλες δραστηριότητες δεν υπάρχει κρατος;

Η "Μ" παρακολουθεί συστηματικά την κατάσταση στο Νέο Λιμένα και μπορεί πλέον να παραθέσει τις ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΑΙΤΙΕΣ που το καθιστούν μοναδικό σε όλη την Ελλάδα, ως Λιμάνι - σουρωτήρι. 

1. ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΦΥΛΑΞΗΣ ΕΞΩ ΑΠΌ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ. Το πρόβλημα της προσέλευσης και εγκατάστασης μεταναστών γεννιέται σε χώρους εκτός Λιμένα, που θα έπρεπε να επιτηρούνται από την ΕΛΑΣ. Όταν προ διετίας επί Βίτσα η ΕΛΑΣ μάζεψε όλους τους παράνομους μετανάστες απέναντι από το Λιμάνι, επανήλθε η φυσιολογική του λειτουργία. Τώρα, η ΕΛΑΣ βλέπει να αυξάνονται οι προσελεύσεις μεταναστών, να εγκαθίστανται στην ¨Πατραϊκή" κ.α. να πηδάνε τους φράχτες και ΔΕΝ επεμβαίνει.

2. Η ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΟΜΩΝ ΑΠΕΛΑΣΗΣ. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, όποιος μετανάστης παρανομεί στην χώρα πρέπει να απελαύνεται με συνοπτικές διαδικασίες. Αυτό στην Ελλάδα δεν εφαρμόζεται. Έτσι μετανάστες - πορτοφολάδες που τους συλλαμβάνουν π.χ. 50 φορές στο Μετρό ή στο Αεροδρόμιο αφήνονται ελεύθεροι και συνεχίζουν ακάθεκτοι τη δράση τους. Στο Λιμάνι,οι ίδιοι άνθρωποι συλλαμβάνονται μέσα σε φορτηγά έχοντας καταστρέψει και εμπορεύματα και παρά τις πολλαπλές παρανομίες τους, τους αφηνουν για να... ξαναπροσπαθήσουν.

3. Ο ΦΡΑΧΤΗΣ - ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥ 1,5 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ. Τον κατασκεύσαν για να εμποδίζει την είσοδο μεταναστών και είναι ένα σκάνδαλο οικονομικό και παράβασης καθήκοντος. Όχι μόνο είναι ακόμη ανενεργός, αλλά οι μετανάστες τον πηδάνε εύκολα λες και δεν υπάρχει καν. Αυτός ο φράχτης έτσι όπως κατασκευάστηκε, λειτούργησε τελικά υπέρ της εγκατάλειψης κάθε σχεδίου φύλαξης του Νέου Λιμένα. 

4. ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ISPS. Πρόκειται για την κύρια αιτία που το Λιμάνι είναι σουρωτήρι. Μιλάμε για τον χώρο ΜΕΣΑ στο Λιμάνι που υποτίθεται ότι είναι απολύτως φυλασσόμενος. Ερμειτικά κλειστός. Είναι σουρωτήρι και αυτός αφού πλέον μετανάστες μπαίνουν πηδώντας πάνω από το κτίριο του... Λιμεναρχείου, από τον Σταθμό Υποδοχής, εκεί που υπήρχε καφετέρια,  αλλά και παραπλέυρως από την θάλασσα. 

Είναι ΣΚΑΝΑΔΑΛΟ διότι οι εχοντες την ευθύνη του χώρου το ΜΟΝΟ που έχουν κάνει είναι να κρατούν εκτός όλα τα οχήματα και να τα βάζουν προς φόρτωση τελευταία στιγμή (γι αυτό και πολλές φορές δεν επιβιβαζονται οχήματα που έχουν φτάσει στο Λιμάνι ώρες πριν). 

Με λίγα λόγια αφήνουν εσκεμμένα τα οχήματα εκτός ISPS  ώστε οι μετανάστες να επιχειρούν παράνομες εισόδους σε αυτά εκτός του ISPS. Έτσι θέλουν ψευδώς να ισχυρίζονται ότι κάνουν καλά την δουλειά τους, την δουλειά φύλαξης. ΔΕΝ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΝ γιατί α) θα έπρεπε να φυλάσσεται όλο το Λιμάνι β) ήδη μετανάστες μπαίνουν σε ελεγμένα οχήματα και στον χώρο του ISPS.

Για αυτή τη ζοφερή κατάσταση στο Νέο Λιμάνι Πατρών, ΟΛΠΑ και Λιμενικό δεν έχουν ευθύνες. Η μεν διοίκηση του ΟΛΠΑ είναι αδύνατον να διαχειριστεί ένα σύνθετο πρόβλημα που αφορα τα Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Μεταναστευτικής Πολιτικής. Δεν έχει τις λειτουργικές δυνατότητες για να επέμβει η κατάσταση την ξεπερνά. 

Το δε Λιμενικό δίνει έναν τιτάνιο αγώνα εντελώς μόνο του και κανείς δεν μπορεί να σκεφτεί ποια θα ήταν η κατάσταση χωρίς την δική του προσπάθεια. ΟΛΠΑ και Λιμενικό έχουν αφεθεί στις τύχες τους, μαζί με όλόκληρο το Λιμανι.