Οι άσσοι που θα βγάλει από το μανίκι του ο Πελετίδης για το σύγχρονο τρένο

Από  τις πρώτες αποφάσεις που έλαβε ο νέος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, ήταν να ακυρώσει τα σχέδια υπογειοποίησης του νέου σιδηρόδρομου στην Πάτρα, με το πρόσχημα ότι τα λεφτά είναι πάρα πολλά (ο ίδιος μίλησε για κόστος πάνω από 1 δις ευρώ, εκτίμηση εντελώς αυθαίρετη καθώς δεν δικαιολογείται από καμία μελέτη).

Την ίδια στιγμή, η δημοτική αρχή διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να δεχτεί επιφανειακή διέλευση του τρένου που θα έχει ως αποτέλεσμα τη διχοτόμηση της πόλης. Επισημαίνει δε πως οποιαδήποτε λύση εκτός της υπογειοποίησης από το Ρίο ως το νέο λιμάνι, θα αποτελέσει αιτία πολέμου.

Έτσι, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον το αυριανό ραντεβού ανάμεσα στον κ.Καραμανλή και τον Δήμαρχο για το θέμα.

Η κάθε πλευρά θα προτάξει τα επιχειρήματά της. Στη Μαιζώνος πιθανολογούν ότι ο Καραμανλής νομίζει πως θα αφοπλίσει την τοπική κοινωνία όταν θα πει ΄΄παιδιά έχετε δίκιο, το σωστό είναι αυτό που λέτε, να γίνει υπογειοποίηση, πλην όμως, το κόστος είναι υπερβολικό και η Ε.Ε. δεν θα χρηματοδοτήσει το έργο΄΄.

Το ΄΄γάντι΄΄ θα σηκώσει ο Πελετίδης, ο οποίος θα αποδείξει με επιχειρήματα ότι το κόστος της υπογειοποίησης είναι πολύ μικρότερο από αυτό που ισχυρίζεται ο Υπουργός, ότι η επιλογή της υπογειοποίησης ήταν του κράτους διαχρονικά και , με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία, η διεκδίκηση της πόλης είναι και σωστή, αλλά και εφικτή.

Τα επιχειρήματα Πελετίδη, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι :

1) Υπάρχει στον κόσμο ολόκληρο άλλη παραθαλάσσια πόλη που έχει δεχτεί να μπει φράγμα στο παραλιακό της μέτωπο και να εμποδίζεται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών προς τη θάλασσα;

2) Τα έργα για το σύγχρονο σιδηρόδρομο ξεκίνησαν από τη Μακεδονία. Ρωτάμε : Ποια πόλη χαράχτηκε και κόπηκε στα δύο για τη διέλευση του τρένου ; Καμία. Πως έρχεστε τώρα και λέτε να δεχτούμε την καταστροφή της τρίτης πόλης της χώρας για τα επόμενα 200 χρόνια ;

3) Το 1986 ψηφίστηκε το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Πάτρας κι έγινε νόμος του κράτους. Ξέρετε τι προέβλεπε ; Διέλευση του τρένου από την Περιμετρική που ακόμα δεν είχε κατασκευαστεί.

Η Περιμετρική φτιάχτηκε αργότερα, αλλά δεν προβλέφθηκε – όχι με ευθύνη της πόλης – χώρος για το τρένο. Τότε ο ΟΣΕ δεσμεύτηκε ότι το τρένο στην Πάτρα θα ερχόταν υπογειοποιημένα.
Έκτοτε ξεκίνησαν (από το 2003) να γίνονται μελέτες, με όλα τα σενάρια, αλλά καμία δεν έδειξε ότι φτάνουμε στα ποσά που κατά καιρούς ακούγονταν.

4) Το 2011 γίνεται τροποποίηση του ΓΠΣ, ψηφίζεται στη Βουλή , παίρνει ΦΕΚ και ισχύει μέχρι σήμερα ως νόμος του κράτους. Προβλέπει υπογειοποίηση του τρένου από το Ρίο. Θα ακυρώσετε και το ΓΠΣ όταν μας μιλάτε για επίγεια διέλευση ;

5) Τον Αύγουστο του 2019, επί κυβέρνησης Ν.Δ. , παραδίδεται στην ΕΡΓΟΣΕ από το μελετητικό γραφείο Ζέκου, μελέτη υπογειοποίησης από το Ρίο ως το νέο λιμάνι, με εκτίμηση κόστους 380 εκ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.( το ίδιο γραφείο είχε κάνει και το 2013 μελέτη μερικής υπογειοποίησης).

Εσείς μιλάτε για 1 δις πως σας προκύπτει αυτό το ποσό ;

Έχουμε στη διάθεσή σας όλες τις μελέτες από το 2003 μέχρι και το 2019 που είναι είτε μελέτες με εκτίμηση κόστους, είτε μελέτες με ακριβές κόστος.

Έχουμε να σας δώσουμε και κόστη από υπογειοποιήσεις σε άλλες πόλεις. Στο Αίγιο λ.χ. το τρένο θα περάσει με υπογειοποίηση 3 χλμ και το κόστος είναι 70 εκατ. Στην Παναγοπούλα κατασκευάστηκαν δύο σήραγγες συνολικού μήκους 7,5 χλμ και το κόστος ήταν 180 εκατ.

Για την Πάτρα έχετε μελέτη που έγινε για επιφανειακή διέλευση και την οποία συζητάτε επειδή είναι η πιο φθηνή λύση που κοστίζει 52 εκατ.

6) Εν κατακλείδι : Η υπογειοποίηση από το Ρίο είναι κατάκτηση της πόλης. Δεν δεχόμαστε διχοτόμηση και ζητάμε υπογειοποίηση από το Ρίο αφενός για να διασωθεί η φυσιογνωμία της βόρειας Πάτρας, αφετέρου για να αποκτήσουμε γραμμικό πάρκο 6 χλμ που ήταν δέσμευση της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία είχε υποσχεθεί και τη χρηματοδότηση της ανάπλασης. Και επειδή το κράτος έχει συνέχεια , όπως όλοι ομολογείτε, οφείλετε να προσανατολιστείτε σε αυτά τα δεδομένα.

Δείτε  που απεικονίζει μία ρεαλιστική αποτύπωση της εικόνας της Πάτρας και του πως θα διαμορφωθεί με τη υπόγεια χάραξη του τρένου.