Η IONIAN SHIPPING AGENCY (Α. Πατούχας) αναγγέλλει την κατάπλευση του υπερσύγχρονου τεχνολογικού σκάφους EDT Protea

Την ερχόμενη Δευτέρα 25 Μαΐου 2020 πρόκειται να καταπλεύσει στο λιμένα Πατρών το τελευταίας τεχνολογίας ερευνητικό / καταδυτικό σκάφος EDT Protea το οποίο είναι εξοπλισμένο με αυτόματο σύστημα πλοήγησης / τοποθέτησης Dynamic positioning (DP 3).

Την ναυτιλιακή πρακτόρευση έχει αναλάβει η πιστοποιημένη με ISO 9001:2015 εταιρεία IONIAN SHIPPING AGENCY του κ. Ανδρέα Πατούχα η οποία δραστηριοποιείται και στο τομέα των ειδικών αυτών πλοίων (offshore vessel’s) με την ανάλογη εμπειρία.

Τα οφέλη στην τοπική κοινωνία είναι πολλαπλά και δεν χρειάζονται ιδιαίτερη ανάλυση αλλά χωρίς πολλές τυμπανοκρουσίες η εταιρία που στέλνει τρίτο ειδικό σκάφος μέσα στα τελευταία 3 χρόνια στο Λιμάνι της Πάτρας αποδεικνύει έτσι έμπρακτα την προσήλωσή της, μέσω και αυτού του κατάπλου πλοίων της, στο πρόγραμμα γεωτρήσεων όλων των εταιριών που πρέπει να δραστηριοποιηθούν στην περιοχή μας για το καλό της Πάτρας, της Αχαΐας, της Δυτικής Ελλάδας αλλά και όλης της επικράτειας.

ΠΛΟΙΟ ΥΨΗΛΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ

Οι αισθητήρες αναφοράς θέσης του εν λόγω πλοίου, σε συνδυασμό με τους αισθητήρες ανέμου, αισθητήρες κίνησης και γυροσκόπια (μαγνητικές πυξίδες), παρέχουν πληροφορίες στον υπολογιστή πλοήγησης του σκάφους σχετικά με τη θέση του αλλά και το μέγεθος και την κατεύθυνση των περιβαλλοντικών δυνάμεων (κύματα, θαλάσσια ρεύματα και άνεμοι) που επηρεάζουν τη θέση του κατά την διάρκεια των αποστολών του σε ακραίες θαλάσσιες συνθήκες και περιβάλλοντα που επιτάσσουν την απρόσκοπτη θέση του σε σχέση με τις εργασίες που επιτελεί σε τεράστια θαλάσσια βάθη έως 3,000 μέτρων αλλά και δίπλα σε παράκτιες πετρελαϊκές εγκαταστάσεις που η απόκλιση θέσης πρέπει να είναι μικρότερη των 1-2 μέτρων .

To EDT Protea έρχεται μετά από σχεδόν 3 μήνες υποθαλάσσιας δουλειάς στον Διαδριατικό Αγωγό (TAP) όπου συμμετείχε στην προετοιμασία τoυ βυθού για την υποδοχή του αγωγού στην περιοχή του Αγίου Φωκά (San Foca) της επαρχίας Λέτσε της Γκρέτσια Σαλεντίνα εν αναμονή της επόμενης φάσης των έργων εγκατάστασης βοηθητικών υποθαλασσίων τεχνικών έργων του αγωγού.

Ο Διαδριατικός Αγωγός (TAP) όπως είναι γνωστό και από το χερσαίο κομμάτι που διασχίζει τη βόρεια Ελλάδα, έχει θέσει τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφαλείας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων και γι’ αυτό ακριβώς το λόγο και όχι τυχαία επιλέχθει το EDT Protea που ήρθε από την Βόρεια Θάλασσα που εργαζόταν επί 13 συναπτά έτη και ανελλιπώς από τα μεγαλύτερα παράκτια έργα στο χώρο της πετρελαϊκής βιομηχανίας αλλά και στο χώρο των ανανεώσιμων παράκτιων ανεμογεννητριών τα τελευταία 5 περίπου χρόνια.

Οι Έλληνες ιδιοκτήτες και το μάνατζμεντ της εταιρίας EDT με έδρα την Κύπρο αλλά και με γραφεία στην Πάτρα επέλεξαν το λιμένα Πατρών για τον ελλιμενισμό του πλοίου εν αναμονή της επόμενης φάσης του προγράμματος.

Η επιλογή αυτή έρχεται χρονικά και σαν ψήφος εμπιστοσύνης στο Λιμάνι της Πάτρας και την Διοίκηση του ΟΛΠΑ που προσπαθεί τα τελευταία πέντε χρόνια να φέρει την υλικοτεχνική βάση υποστήριξης των γεωτρήσεων του Πατραϊκού και κατ’ επέκταση όλου του Ιονίου και Κυπαρισσιακού και για τέτοιου είδους ειδικών σκαφών στην Πάτρα.