Η απλή εξήγηση για την "τρύπα" των 18,5 εκατ. ευρώ στην ¨Καμπέρος"

Δίκες, φορολογικοί έλγχοι, δημοσιεύματα και εν τέλει τερατολογίες περιγράφουν μια δήθεν "μαύρη τρύπα" 18,5 εκατ. ευρώ στην πτωχευμένη πια επιχείρηση μεταφορών 'Καμπέρος". Οι ελεγκτές είδαν στον ισολογισμό της εταιρείας έναν είδικό λογαριασμό όπου με επίταγές πληρώθηκαν συνολικά 18,5 εκατ. ευρώ.

Η πρώτη σκέψη ήταν ότι το εν λόγω ποσό το καταχράστηκε ο επιχειρηματίας κλέβοντας την επιχείρησή του όμως υπήρχαν δυο απαντήσεις στην άποψη αυτή:

1. Είναι δυνατόν να κλέβει ο ιδιοκτήτης από την εταιρεία του τον μισό... ετήσιο τζίρο της και να το δηλώνει στον ισολογισμό; Αυτό είναι πρωτοφανές.

2. Η εξήγηση που έδωσε ο επιχειρηματίας (και η οποία είνα τελικά αληθής). Η μεταφορική εταιρεία που διηύθυνε, κάθε φορά που αγόραζε από ιδιώτη ένα φορτηγό πλήρωνε 1.000 ευρώ δηλωμένα και πάνω από 100.000 ευρώ μαύρα! γιατί έτσι λειτουργούσε όλος ο κλάδος εν γνώσει του Δημοσίου.

Αγοράζοντας σε βάθος χρόνου πάνω από 120 φορτηγά δημιουργήθηκε αυτή η δαπάνη που αποφασίστηκε να υπάρχει στον ισολογισμό και να μην αποκρυβεί.

Άλλωστε το ποσό ήταν πολύ μεγάλο ενώ οι περισσότερες πληρωμές ήσαν φανερές αφού γινόντουσαν με επιταγές που τις εισέπραττε ο πωλητής του κάθε φορτηγού!

Σημειωτέον ότι η εταιρεία ΑΝΑΓΚΑΖΟΤΑΝ να αγοράζει φορτηγά με μαύρα χρήματα γιατί ΔΕΝ μπορούσε να εκδώσει από την αρχή δικές της άδειες κάτι που απαγορευόταν αφού το επάγγελμα ήταν κλείστό.

Στις δίκες που έγιναν ο επιχειρηματίας απέδειξε ότι όσο μεγάλωνε η δουλειά του πλήρωνε με μαύρα χρήματα κάθε νέα αγορά φορτηγού γιατί δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς ενώ αποκάλυψε ότι έχει κάνει αγωγή στο ελληνικό Δημόσιο γιατί δεν του επέτρεπε παράνομα να εκδώσει δικές του άδειες.

Την αγωγή την έχει κερδίσει σε πρώτο βαθμό και στο ΣτΕ (τελεσίδικα) και διεκδικεί 17 εκατ. ευρώ.

Η Δικαιοσύνη φαίνεται ότι απεδέχθη τους ισχυρισμούς του. Έτσι του επέβαλλε την μικρότερη προβλεπόμενη δυνατή ποινή που είναι εξαγοράσιμη. (γιατί έστω και έτσι υπήρξε φοροδιαφυγή), ενώ μιλάμε πάντα για πλημμέλλημα.