Διονύσης Πλέσσας: Οι Μεταφορές απαιτούν αγάπη, γνώσεις και υποστήριξη

 

H εταιρεία "Πλέσσας ΑΕ" σε τέσσερα χρόνια από σήμερα συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής - έναν ολόκληρο αιώνα - στις Μεταφορές. 

Είμαστε η τέταρτη γενιά που έχει στα χέρια της τα όνειρα και της αγωνίες των προγόνων μας και αυτό που πραγματικά ξέρουμε είναι ότι η "Πλέσσας ΑΕ" δεν ανήκει σε εμάς που την διαχειριζόμαστε σήμερα, αλλά ακόμα ανήκει και πάντα θα ανήκει στους παπούδες μας και τους γονείς μας. Γι αυτό και οι ευθύνες μας είναι πολύ μεγαλύτερες από το να ήταν ένα δικό μας εγχείρημα.

Που οφείλεται αυτή η μακροβιότητα της "Πλέσσας ΑΕ"; Στην αγάπη τεσάρων γενιών της οικογένειάς μας για Δημιουργία και Ανάπτυξη στις Μεταφορές. Πιστέψαμε και πάντα πιστεύουμε ότι οι Μεταφορές είναι μια δραστηριότητα που αιμοδοτεί το σώμα της κοινωνίας σε κάθε οργανό του. 

Χωρίς τις Μεταφορές, δεν θα έφταναν φάρμακα στα Νοσοκομεία, καύσιμα στα πρατήρια, τρόφιμα στο τραπέζι μας, όλα τα αγαθά που είναι απολύτως αναγκαία για την καθημερινότητα όλων μας.

Έκρινα σκόπιμο να περιγράψω αυτή την αιωνόβια αγωνία της οικογένειας μας και αυτόν τον βαθύ σεβασμό για τις ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ για να προσθέσω ένα ΜΕΓΑΛΟ ΚΙΝΗΤΡΟ που έχουμε ώστε να θέλουμε υγιή τον κλάδο μας: Αγαπάμε τη δουλειά μας και θέλουμε ότι καλύτερο γι αυτήν.

--------------------------------------------------------

Περνώ τώρα στα ουσιαστικά της μικρής μου παρέμβασης. Σήμερα υπάρχουν δυο σημαντικές εξελίξεις που αφορούν το λιμάνι της Πάτρας: Οι δυο οδικοί άξονες της Ολυμπίας οδού και Ιόνιας Οδού και η έναρξη μεταφορικού έργου - εμπορευματοκιβωτίων - με την ιστορική ακτοπλοϊκή σύνδεση της πόλης μας με την Κωνσταντινούπολη. 

Δείτε όμως:

1. Οι δυο οδικοί άξονες που προσφέρουν επιτέλους ασφάλεια και ικανοποιητικούς χρόνους έχουν πανάκριβα διόδια που "πνίγουν" τις Μεταφορές. Κάθε 35 χιλιόμετρα υπάρχουν δίοδια, όταν στην Ευρώπη μπορέις να διασχίσεις π.χ. την Ιταλία με δυο σταθμούς διοδίων μόνο: Όταν μπαίνεις και όταν βγαίνεις. Κάθε οδικός άξονας έχει δικό του e-pass. λες και αλλάζουμε χώρα.

Ερώτημα: Γιατί οι οδικοί άξονες που ξεκίνησαν πριν 15 χρόνια δεν έγινα σωστα; Γιατί θα πρέπει να περιμένουμε κι άλλα χρόνια για να γίνουν οι εκπτώσεις και να υπάρχει ενιαίο e-pass;

2. Χρειάστηκαν δυο ολόκληρα χρόνια για να επιτραπεί και στην Πάτρα να εγκρίνει η χρήση πλατφορμών για την διακίνηση αγαθών που χρησιμοποιούνται σε όλο τον κόσμο - και στην Ελλάδα. 

Ερώτημα: Γιατί χάθηκαν επί δυο χρόνια, έσοδα για ον ΟΛΠΑ, θέσεις εργασίας και μεταφορικό έργο, την ώρα μάλιστα που η άξια διοίκηση του ΟΛΠΑ ήταν απολύτως θετική σε αυτή την εξέλιξη;

Θέτω το ζήτημα των καθυστερήσεων για να υπογραμίσω ότι κράτος, επιχειρήσεις, εργαζόμενοι, χάνουμε πολύτιμο χρονο για τον κλάδο εξ αιτίας μιας αδιανόητης γραφειοκρατίας - να πω και νοοτροπίας; - που καταταλαιπωρεί όχι μόνο τις Μεταφορές αλλά την χώρα ολόκληρη. ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ.

---------------------------------------------------------------

Αυτές οι καθυστερήσεις θέλω να υπογραμίσω ότι ίσως επιβραδύνουν η Πάτρα να γίνει ένας σπουδαίος μεταφορικός κόμβος που θα βρίσκεται στο επίκεντρο  ΤΡΙΓΩΝΟΥ Κωνσταντινούπολη - Ιταλία - Τυνησία και Μαρόκο. Αυτή η δυνατότητα ΦΑΝΗΚΕ ήδη με τη νέα ακτοπλοϊκή γραμμή αλλά εμείς δεν πρέπει να την καθυστερούμε - πρέπει να την ενισχύουμε.

Η Πάτρα μπορεί να γίνει ένας κόμβος που θα είναι πλήρης όταν το λιμάνι μας συνδεθεί και με το τρένο. Ας κερδίσουμε ΧΡΟΝΟ.

-----------------------------------------------------------------

Τέλος οφείλω να τονίσω πάντα με αγάπη για τις Μεταφορές ότι καθυστερούμε:

- Την ανανέωση του στόλου μας. Είμαστε ουραγοί στην Ευρώπη. Επίσης να περάσουμε στη χρήση για  καύσιμα φιλικά προς το περιβάλλον.
- Τον εξορθολογισμό του κόστους διοδίων, τελών, εισφορών, καυσίμων.

Οφείλουμε ΟΛΟΙ κυβέρνηση, αντιπολίτευση και Μεταφορείς να συνεργασούμε στα παραπάνω γιατί έρχονται οι ξένες εταιρείες οι οποίες είναι οργανωμένες, έχουν σύγχρονα οχήματα και εξοπλισμούς, φορολογούται σωστά και εποφθαλμιούν να πάρουν την θέση των ελληνικών εταιρειών.

 Για να μην το επιστρέψουμε ούτε αυτό πρέπει να βιαστούμε. Ο χρόνος είναι μια πολύτιμη παράμετρος ώστε το Λιμάνι της Πάτρας να ενταχθεί δυναμικά στην διεθνή αγορά των συνδυασμένων Μεταφορών. Ο χρόνος είναι επίσης μια πολύτιμη παράμετρος και για τον κλάδο των Μεταφορών που αγωνιά. Πρέπει να δίδονται γρήγορα λύσεις.