Από φθινόπωρο στην τελική ευθεία για τα υδροπλάνα

Μέσα στο φθινόπωρο θα προχωρήσουν οι τροποιήσεις που σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο νομοθετικό πλαίσιο για τα υδατοδρόμια. 
 

Οι αλλαγές, η επεξεργασία των οποίων έχει ζητηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες ήδη από τις 20 Ιουλίου 2019, αναμένεται να ολοκληρωθούν ως το τέλος του μήνα και να βγουν σε διαβούλευση τον Σεπτέμβριο, προκειμένου να προχωρήσουν εντός φθινοπώρου.

Είναι σε γενικές γραμμές αποδεκτό ότι η λειτουργία υδατοδρομίων σε συνδυασμό με λιμένες και μαρίνες θα ενισχύσει το τουριστικό προϊόν της χώρας με νέους προορισμούς και δυνατότητες διασύνδεσης με ποικίλα μέσα.

Παράλληλα, η ανάπτυξη του δικτύου στο Ιόνιο όπου βρίσκονται και τα τρία πρώτα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, θα δώσει τη δυνατότητα υλοποίησης της ιδέας που αποτελεί και αίτημα των τοπικών αρχών για σύνδεση με τα υδατοδρόμια της Ιταλίας.

Ακόμα, θα μπορούν να ενδυναμώσουν και να συμπληρώσουν τον ρόλο της κρουαζιέρας, που επίσης δείχνει μεγάλη δυναμική.

Επισημαίνεται ότι στον σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ το 2015 προβλεπόταν ότι στα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια των μεγάλων περιφερειακών λιμένων θα επιτρεπόταν βάσει του προηγούμενου ν.4146/13, η πραγματοποίηση τακτικών και charter πτήσεων υδροπλάνων για μεταφορά επιβατών, φορτίων, ταχυδρομείου καθώς και μια σειρά ειδικών πτήσεων (Νοσοκομειακών, Έρευνας-Διάσωσης, Πυρόσβεσης, Γενικής αεροπορίας, Αεροπορικών εργασιών κ.λ.π).

Οι πτήσεις θα διενεργούνταν τόσο προς κάθε άλλο αδειοδοτημένο Υδατοδρόμιο, όσο και προς χερσαία αεροδρόμια με τη χρήση αμφίβιων υδροπλάνων.