Απειλείται σοβαρά η υπογειοποίηση του τρένου

Στον αέρα παραμένει η επέκταση του τρένου μέχρι την Πάτρα, κάτι που δεν αφορά μόνο το τμήμα από Αγιο Διονύσιο μέχρι Αγιο Ανδρέα αλλά και το τμήμα από Ρίο μέχρι Αγιο Διονύσιο. Αυτό σημαίνει ότι είναι αμφισβητούμενη η υπόγεια διέλευση του τρένου στην Πάτρα ακόμα και στο ήμισυ της διαδρομής.

Ολοσέλιδο δημοσίευμα του «Βήματος» που έχει ως αφετηρία όσα είπε στο συνέδριο της «Π» ο γγ Υποδομών Γ. Καραγιάννης, η λύση που εμφάνισε πέρυσι το αποχωρήσαν δίδυμο του υπουργείουΧ. Σπίρτζης και Θ. Βούρδας θεωρείται «πολύ ακριβή» και «ας χάιδεψε τα αυτιά των τοπικών φορέων», ενώ θεωρείται «ασαφές το χρονοδιάγραμμα» γιατί πιθανολογείται ότι θα βρεθούν αρχαία στη διαδρομή, κάτι που πάντως δεν δικαιολογείται από τα ιστορικά δεδομένα, αφού η οικιστική δράση κατά την αρχαία και ρωμαϊκή περίοδο της Πάτρας τοποθετείται κυρίως στην ενδοχώρα της περιοχής και όχι στα παράλια που δομήθηκαν μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους.

Η απάντηση στο ζήτημα θα δοθεί εντός 4μήνου με νέα μελέτη ,υπό τη δαμόκλεια σπάθη του 2023, οπότε και η Κομισιόν μπορει να απαιτήσει επιστροφή χρημάτων εάν η επέκταση του τρένου δεν έχει ολοκληρωθεί.

Σύμφωνα με το «Βήμα», λόγω της αντίδρασης του κατασκευαστικού καρτέλ, η γραμμή Κιάτο Αίγιο θα τρέξει με ντίζελ και όχι με ηλεκτρισμό.

Θα απαιτηθεί μια τετραετία για να προχωρήσουν τα τμήματα από Ροδοδάφνη σε Ψαθόπυργο και μετά μέχρι Ρίο. Αυτό σημαίνει ότι η γραμμή από Ρίο μέχρι Πάτρα έχει αρκετό μέλλον και η υπογειοποίηση απειλείται πολύ σοβαρά.

Στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι να φέρει Πάτρα και Αλεξανδρούπολη κοντά: Θα απέχουν μεταξύ τους 12 ώρες χάρη στη σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση που θα καταστήσει τη χώρα μας ανταγωνιστικό μοχλό στον διαμετακομιστικό τομέα.

Σήμερα, η απόσταση Κιάτου- Αλεξανδρούπολης είναι 14, 5 ώρες. Με την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων. θα συντομευθεί, ενώ ο άξονας θα ολοκληρωθεί με την ενσωμάτωση του τμήματος Κιάτο- Πάτρα που θα μετατρέψει την Ελλάδα σε πλήρη εγκάρσιο σιδηροδρομικό κόμβο.