«Μαθαίνω πώς να μαθαίνω καλύτερα» - Διάλεξη από το Φροντιστήριο ΓΝΩΣΗ για γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς

Το Σάββατο 9 Νοεμβρίου ο καθηγητής συγγραφέας Γιώργος παναγιωτακοπουλος θα πραγματοποιήσει  διάλεξη με θέμα «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω καλύτερα».

Η διάλεξη θα θα ξεκινήσει στις 6:30 το απόγευμα στην αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου «ΑΣΤΗΡ», Αγίου Ανδρέου 16. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Η διάλεξη απευθύνεται:

  • στους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου που δυσκολεύονται να μελετήσουν καθώς και σε αυτούς που θέλουν να ανεβάσουν την απόδοσή τους αλλάζοντας την καθημερινή πρακτική μελέτης τους,
  • στους μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου που θα δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις και θα ήθελαν να διαβάζουν και να μαθαίνουν αποδοτικότερα,
  • στους καθηγητές όλων των ειδικοτήτων που ενδιαφέρονται να βοηθήσουν τους μαθητές τους να ξεπεράσουν τις δυσκολίες μάθησης που συναντούν, και
  • στους γονείς που ενδιαφέρονται να συμβουλέψουν σωστά τα παιδιά τους για το πώς πρέπει να μελετούν καθημερινά.

Που βασίζεται η διάλεξη;

Η διάλεξη βασίζεται στα τελευταία συμπεράσματα της ακαδημαϊκής έρευνας για το πώς πρέπει να μελετούν οι μαθητές ώστε να μπορούν να κωδικοποιούν αποδοτικότερα και να ανακαλούν εύκολα από τη μνήμη τους δεδομένα, έννοιες, διαδικασίες και πρακτικές λύσης των προβλημάτων που συναντούν κατά τη διάρκεια της Γυμνασιακής και Λυκειακής τους πορείας.  

Στη διάλεξη αναφέρονται πρακτικές που μπορούν να ενσωματωθούν στην καθη­με­ρινή μελέτη του κάθε μαθητή, ενώ γίνεται αναφορά στις δυσκολίες που θα συναντήσει ο μαθητής στην υλοποίηση των πρακτικών αυτών.

Κάποιες ερωτήσεις που απαντώνται στη διάλεξη:

  • Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης μνήμης και πώς μπορώ να τα διευκολύνω για πιο αποδοτική μελέτη;
  • Πώς είναι οργανωμένη η μνήμη των έμπειρων μαθητών και πώς μπορώ να πετύχω την οργάνωση αυτή;
  • Πώς μελετώ αποδοτικότερα και γιατί;
  • Πώς μπορώ να φτιάξω το πρόγραμμά μου ώστε να μελετώ αποδοτικότερα και πώς πρέπει να κατανέμω τη μελέτη μου την εβδομάδα ώστε να έχω καλύτερα αποτελέσματα σε ένα μάθημα;
  • Πώς πρέπει να δίνονται και να δουλεύονται οι εργασίες από τους μαθητές στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς;
  • Γιατί πρέπει να αποκτώ γενικές γνώσεις ακόμη και αν μπορώ εύκολα να τις βρω στη Google;
  • Πώς μπορώ να αποφύγω σε ένα διαγώνισμα τα λάθη στις μαθηματικές πράξεις;
  • Πώς ο ύπνος μπορεί να επηρεάσει την απόδοσή μου στα μαθήματα;
  • Τώρα που θα δώσω πανελλήνιες να κλείσω το λογαριασμό μου στο Facebook;
  • Να έχω το κινητό μου ανοικτό μέσα στο δωμάτιο όταν διαβάζω;

και άλλες πολλές γύρω από την καθημερινή μελέτη ενός μαθητή.