Στηρίξτε τις Μεταφορές: Επιστολή του Σωματείου "Ο Φάρος" στους εννέα νεοεκλεγέντες βουλευτές

Επιστολή σε ολους τους βουλευτές του νομού έστειλε το Σωματείο Μεταφορών Ν. Αχαΐας "Ο Φάρος" στην οποία εκθέτει τα παρακάτω μεγάλα προβλήματα του κλάδου: 

- ΤΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΔΙΟΔΙΑ. Οι μεταφορείς θυμίζουν ότι ενώ τα ΙΧ έχουν εκπτώσεις μέχρι 60%, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές δεν έχουν. Επίσης ζητούν την επέκταση των συμβάσεων με τους παραχωρησιούχους για ακόμη 30 χρόνια. Σε μια τέτοια περίπτωση οι εταιρείες θα επανακαθορίσουν το επιχειρηματικό τους πλάνο και θα μειώσουν αισθητά το κόστος διελεύσεων. 

Το Σωματείο πολύ λογικά δηλώνει ότι αν ανανεωθεί η σύμβαση μετά από 20 χρόνια θα παραμείνουν οι ίδιες εταιρείες στη διαχείριση πάντα με πανάκριβα διόδια (όπως έγινε στο Αεροδρόμιο Αθηνών).

- Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ διέλευσης οχημάτων μεταφοράς από το παλαιό εθνικό δίκτυο της χώρας. Πρόκειται για αντισυνταγματική αξίωση του αρμόδιου Υπουργείου ώστε να πληρώνει ο κλάδος παραπάνω διόδια και να μην χρειάζεται το Δημόσιο να πληρώνει τις προβλεπόμενες ρήτρες περιορισμένων διελεύσεων.

- Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ εξόντωση του κλάδου με τις πρωτοφανείς ασφαλιστικές εισφορές, τον υψηλό ΦΠΑ που δεν άλλαξε όπως στην ενέργεια, το μικρό περιθώριο κέρδους, την απόρριψη κλασικών δαπανών (όπως τα έξοδα οδηγού) κ.α.

- ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ χωρίς νόημα. Επειδή η νομοθεσία είναι νεφελώδης, έχουμε καθημερινά εκατοντάδες περιπτώσεις επιβολής βαρύτατων προστίμων για... κάθε τι. Τα περισσότερα καταπίπτουν με μια απλή ένσταση αλλά στο μεταξύ χάνεται χρόνος και χρήμα έως ότου αποδοθεί το δίκαιο.

- ΤΑ ΞΕΝΑ ΦΟΡΤΗΓΑ που εισέρχονται στην ελληνική επικράτεια και ανεξέλεγκτα "κλέβουν" την εργασία των νόμιμων ελληνικών εταιρειών και αυτοκινητιστών. Σημειωτέον ότι τα εν λόγω φορτηγά έρχονται από εξαιρετικά φθηνότερους φορολογικά προορισμούς και προσφέρουν αδιανόητα χαμηλές τιμές που εξοντώνουν τον κλάδο.

- ΕΡΓΑΤΙΚΗ νομοθεσία αντίστοιχη των ευρωπαϊκών και συγκεκριμένα του Κανονισμού 561/2006. Σήμερα αν υπάρξει βλάβη οχήματος σε μια διαδρομή ακολουθεί εργατικό... πρόστιμο γιατί ο οδηγός ξεπερνά το 8ωρο.

- ΑΝΑΝΕΩΣΗ του στόλου των ελληνικών φορτηγών που είναι τα παλαιότερα στην Ευρώπη π.χ. μέσω ΕΤΕΑΝ ΄ώστε να μειώσουμε τη ρύπανση του περιβάλλοντος και να αυξήσουμε την ασφάλεια για τον εργαζόμενο και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

- ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ μίνιμουμ δαπάνης ανά χιλιόμετρο ώστε να μηδενιστεί η μαύρη εργασία που πολλές φορές γίνεται κάτω του κόστους γιατί δεν αποδίδονται φόροι, εισφορές κ.α.

Να θυμίσουμε ότι σήμερα στην Ελλάδα κυκλοφορούν περίπου 33.000 φορτηγά, με 22.000 ιδιοκτήτες και 43.000 εργαζόμενους".