Οι Μεταφορές σκέπτονται να εγκαταλείψουν την πανάκριβη Ολυμπία Οδό βάζοντας πλοίο Πάτρα - Ελευσίνα!

Tην εγκατάλειψη της Ολυμπίας οδού και την αντικατάστασή της με ακτοπλοϊκή γραμμή που θα συνδέει την Πάτρα με την Ελευσίνα συζητούν  Μεταφορείς της Πάτρας. Η πρώτη συζήτηση έγινε στη συνεδρίαση της νεοεκλεγείσας διοίκησης του Σωματείου Ιδιοκτητών Φορτηγών "Ο Φάρος" που αριθμεί 312 μέλη και πάνω από 1.000 φορτηγά.
 
Στην εν λόγω συνεδρίαση αποφασίστηκε να προχωρήσει ο σχετικός σχεδιασμός και να εκτιμηθούν τα κέρδη που θα προκύψουν από ένα  τέτοιο ριξικέλευθο εγχείρημα. 
 
Η απόφαση για αυτός τον ακραίο - όπως αρχικά φάινεται - σχεδιασμό, φαίνεται να οφείλεται σε δυο σοβαρές παραμέτρους:
 
α) Στην παρατεταμένη αδιαφορία της Ολυμπίας Οδού να υιοθετήσει εκπτωτικές παροχές στο Φορτηγό την ώρα που δίδει εκπτώσεις έως 60% στο ΙΧ. 
 
Αυτό έχει εξοργίσει τον κλάδο που εχει καταθέσει εδώ και πολλούς μήνες σειρά από υπομνήματα στην εταιρεία, έχει παραστεί σε κοινές συσκέψεις και έχει καταθέσει όλους τους λόγους που πιστοποιούν ότι το υψηλό κόστος των διοδίων δεν είναι μόνο άδικο, αλλά και καταστροφικό για τον κλάδο.
 
Σημειωτέον ότι υπέρ της μείωσης των διοδίων έχει ταχθεί και το Υπουργείο Μεταφορών, ενώ άλλοι πάροχοι όπως η "Γέφυρα Ρίου" δίδουν έκπτωση 20% (μόλις 1 ευρώ κάθε πέμπτη διέλευση).
 
β) Στον αδιανότητο διωγμό που βιώνει ο κλάδος στα οδικά δίκτυα με μπαράζ πάσης φύσεως ελέγχων που συνοδεύονται από βαρύτατα εξουθενωτικά - εξοντωτικά πρόστιμα. Μάλιστα  τις τελευταίες ημέρες έχουμε νέες εγκυκλίους για σκληρότερους ελέγχους σε διάφορες υπηρεσίες.
 
"ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ"
 
Εκπρόσωπος του κλάδου που μας μίλησε, κρατώντας ωστόσο προς το παρόν την ανωνυμία του επιβεβαίωσε τα παραπάνω και εξήγησε ότι: Μέσω της θαλάσσιας οδού το Φορτηγό γλυτώνει το κόστος των καυσίμων, τα διόδια, τις τεράστιες φθορές (σκεφθείτε ένα όχημα που κάνει 600 χιλόμετρα κάθε μέρα) και κυρίως τα εξοντωτικά πρόστιμα δεκάδων υπηρεσιών που στήνουν παντού μπλόκα!
 
"Αφού στα οδικά δίκτυα είμαστε υπό διωγμό, η θαλάσσια γραμμή θα μας προφυλάξει από όλους τους. Από την Πάτρα στην Ελευσίνα γλυτώνουμε αμέσως 400 ευρώ ανά φορτηγό, χώρια φθορές και τα πρόστιμα εξόντωσης. Επιπλέον έχουμε απόλυτη ασφάλεια, αφού δεν θα βιώνουμε τροχαία και κλοπές. Είμαστε αποφασισμένοι να αλλάξουμε εντελώς περιβάλλον" θα μας πει.
 
Οι Μεταφορείς έχουν ήδη αποτανθεί σε ναυλομεσίτες και ζητούν πλοία χωρητικότητας ακόμη και 40 νταλικών, τα οποία θα μπορούν να ξεκινούν από τα λιμάνια της Πάτρας και πιθανόν του Αιγίου κάθε απόγευμα. ΗΗ διαδρομή είνα 12 ώρες και μπορέι να γίνεται βραδινές ώρες ώστε νω΄ρις το πρωί τα φορτηγά να είναι σε λιμάνι έτοιμα για εργασία.
 
Εξετάζεται η πιθανότητα τουλάχιστον δυο δρομολογίων ανά 24ωρο, υπάρχει δε η σκέψη τα πλοία αυτά να επινοικιασθούν από μεταφορικές εταιρείες για πιο σωστή δαιχέιριση, περισσότερα δρομολόγια και μεγαλύτερη ευελιξία στις μετακινήσεις.
 
Στην υποθετική περίπτωση που κάτι τέτοιο γίνει πράξη θα υπάρξουν και χαμένοι. Πρώτη η Ολυμπία Οδός η οποία θα χάσει εκατομμύρια κάθε χρόνο και αμέσως μετά τα πρατήρια βενζίνης που δεν θα τροφοδοτούν πια εκατοντάδες οχήματα καθημερινής μετακίνησης.