Αίγιο: Επισήμως στο λιμάνι, η βάση για έρευνες πετρελαίου

Ενώπιον μιας τεράστιας ευκαιρίας-πρόκλησης, που αν ευοδωθεί, θ' αλλάξει θεαματικά και σε πολύ μεγάλο βαθμό το οικονομικό προφίλ όλης της περιοχής, βρίσκεται η Αιγιάλεια.

ΕΛΠΕ - ΠΑΤΡΑΪΚΟΣ

 Τα ΕΛΠΕ και η Edison International SpA, σε συνεργασία με τον διάσημο Νορβηγικό νηογνώμονα DNV GL SA, στον οποίο μαζί με την DNV GL Hellas ανατέθηκε στη συγκεκριμένη υπόθεση το τεχνικό κομμάτι της έρευνας, «χτενίζουν» σπιθαμή προς σπιθαμή το λιμάνι του Αιγίου εξετάζοντας την προοπτική ν' αποτελέσει τη βάση για την ερευνητική γεώτρηση και παραγωγή υδρογονανθράκων στην θαλάσσια περιοχή του Δυτικού Πατραϊκού Κόλπου.

Συγκεκριμένα, η «Ελληνικά Πετρέλαια Ερευνα και Παραγωγή Υδρογονανθράκων Δυτικός Πατραϊκός ΑΕ» (ΕΛΠΕ Πατραϊκός), θυγατρική της Ελληνικά Πετρέλαια ΑΕ, που ενεργεί ως Διαχειριστής, «τρέχει» εδώ και ένα μήνα ειδική μελέτη για την αξιολόγηση της καταλληλότητας του νέου Λιμένα Αιγίου ως Εφοδιαστικής Βάσης για την ερευνητική γεώτρηση.

ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ

Και οι πρώτες ενδείξεις-πιθανολογήσεις είναι θετικές, αισιόδοξες. Υπάρχουν δύο καθοριστικά σημεία που μπορεί να μετρήσουν: πρώτον, ότι μιλάμε για ένα παρθένο λιμάνι, ανενεργό ουσιαστικά, με μηδενική κίνηση και το οποίο λειτουργεί μόνο ως πάρκινγκ.

Αρα, υπάρχει η δυνατότητα πλήρους «οικειοποίησής» του και ενεργοποίησής του για τις ανάγκες της γεώτρησης. Δεύτερον, ότι μιλάμε για ένα λιμάνι που κόστισε σχεδόν 9 εκατομμύρια ευρώ.

Αν η Πολιτεία έχει τους κατάλληλους μηχανισμούς, μπορεί να πιέσει, σ' ένα βαθμό, για να αξιοποιηθεί, επιτέλους, το νέο λιμάνι Αιγίου και να πιάσουν τόπο τα χρήματα που δαπανήθηκαν για την κατασκευή του.

ΕΛΕΓΧΟΙ-ΑΥΤΟΨΙΕΣ

Η «ΠτΔ» αποκαλύπτει σήμερα, με στοιχεία, ότι ο Νορβηγικός νηογνώμων DNV GL Hellas SA έχει κάνει, εδώ και λίγο καιρό, εκτεταμένους ελέγχους και αυτοψίες στο λιμάνι του Αιγίου, για να διαπιστώσει αν υπάρχει η τεχνική δυνατότητα και υποδομή να αποτελέσει τη «ραχοκοκαλιά» για τη γεώτρηση υδρογονανθράκων στο δυτικό κομμάτι του Πατραϊκού Κόλπου.

Ηρθε κλιμάκιο της εταιρείας στο Αίγιο, υπό άκρα διακριτικότητα, ήλεγξε συγκεκριμένους τομείς, ενώ ζήτησε να της παραδοθεί άμεσα φάκελος με έξτρα στοιχεία.

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

-Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

-Τα μετεωρολογικά δεδομένα της περιοχής.

-Χρήση του λιμένα από πλοία και τα αντίστοιχα δρομολόγια.

-Επίπεδο Πυροπροστασίας.

-Εγκαταστάσεις Ηλεκτροδότησης, Υδρευσης.

-Εργα Ανάπτυξης Λιμένα Αιγίου ως Λιμάνι Μείζονος Ενδιαφέροντος.

-ISPS. Τα ισχύοντα μέτρα και οι διαδικασίες.

-Κατασκευαστικές μελέτες για τον λιμένα.

-Βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούν τον χώρο στάθμευσης του λιμένα.

-Προσωπικό που εργάζεται στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.

-Προγραμματισμός για χρήσεις γης πέριξ του νέου λιμένα και διαθέσιμες εκτάσεις κατάλληλες για δραστηριότητες όχλησης.

-Βαθυμετρικά και Πληθυσμιακά δεδομένα στην ευρύτερη περιοχή.

-Σύνδεση με εθνικούς οδικούς άξονες.

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η απάντηση από τα ΕΛΠΕ, που είναι συνάρτηση με την εισήγηση που θα παραδώσει η νορβηγική εταιρεία για το λιμάνι του Αιγίου, αναμένεται στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Ο κ. Χριστόπουλος (λόγω και της προηγούμενης θεσμικής ιδιότητάς του, ως Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης, Πολεοδομίας & Πρόνοιας, έχει άμεση γνώση και βαθιά εμπειρία τέτοιων καταστάσεων),  επιβεβαίωσε:

«Το λιμάνι του Αιγίου δεν είχε συμπεριληφθεί από την αρχή σαν υποψήφιο για χρήση ως Εφοδιαστική Βάση στο πλαίσιο της πρώτης ερευνητικής γεώτρησης για υδρογονάνθρακες στον Δυτικό Πατραϊκό από τους ανάδοχους των ΕΛΠΕ.

Σήμερα φαίνεται να υπάρχει ενδιαφέρον και για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε κατ' εντολή τον ΕΛΠΕ αυτοψία στο νέο λιμένα από την εταιρεία DNV GL Hellas SA προκειμένου να συλλέξει πληροφορίες, στοιχεία, και να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αποφανθεί εάν το λιμάνι και οι εγκαταστάσεις είναι κατάλληλες για δημιουργία εφοδιαστικής βάσης.

Αναμένουμε, λοιπόν, την απόφαση και παρακολουθούμε τις εξελίξεις γιατί η εκδοχή να επιλεγεί το λιμάνι μας θα είναι καταλυτική για τα σημερινά δεδομένα:

Θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, το Λιμενικό Ταμείο θα έχει ετήσια έσοδα, αποκλειστικά από την χρήση αυτή, κοντά στα 500.000€, τα οποία θα επενδυθούν για ανάπτυξη και αξιοποίηση της χερσαίας Λιμενικής ζώνης και γενικότερα θα δοθεί μία σημαντική ώθηση και τόνωση στην τοπική οικονομία της Αιγιαλείας, η οποία δεν διάγει και τις καλύτερες μέρες της για λόγους που όλοι αντιλαμβανόμαστε και διαπιστώνουμε καθημερινά».

 

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ