Δημοπρατείται το τμήμα του τρένου, Ροδοδάφνης -Ψαθόπυργου

Αναβάθμιση Ροδοδαφνη-Ψαθόπυργος

Η ΕΡΓΟΣΕ ανακοίνωσε την δημοπράτηση του έργου αναβάθμισης του σιδηροδρομικού τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, με την σήραγγα της Παναγοπούλας που ανήκει στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα και είναι μέρος του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας που εκτείνεται από την Πάτρα και μέσω Αθήνας και Θεσσαλονίκης φτάνει στον Προμαχώνα.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 315.000.000 ευρώ και είναι ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα της τρέχουσας δεκαετίας. Πρόκειται για έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ. Το τμήμα που δημοπρατείται είναι συνολικού μήκους 21,5 χιλιόμετρα (ΧΘ 91,550-ΧΘ113,00) και συμπεριλαμβάνει το μεγάλο τεχνικό έργο της σήραγγας Παναγοπούλας που έχει μήκος 5χλμ (ο κάθε ένας από τους δύο κλάδους). Η ημέρα δημοπράτησης και κατάθεσης των προσφορών είναι στις 8 Μαΐου 2012.

Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του κατασκευαστικού κλάδου αναμένεται να προκαλέσει η δημοπράτηση του τμήματος από Ροδοδάφνη έως Ψαθόπυργο στο σιδηροδρομικό άξονα Κόρινθος - Πάτρα. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 315 εκατ. ευρώ, έχει μήκος 21,5 χλμ., συμπεριλαμβανομένης και της δίδυμης σήραγγας Παναγοπούλας (μήκους περίπου 5 χλμ. ανά κλάδο).Το έργο θεωρείται σημαντικό για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα ώστε το 2016, η διαδρομή Αθήνα-Αίγιο να πραγματοποιείται μόλις σε 1 ώρα και 35 λεπτά από δύο ώρες και 53 λεπτά που είναι σήμερα και η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα σε μία ώρα και 55 λεπτά από 3 ώρες και 34 λεπτά που είναι σήμερα.

Η διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου είναι 36 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Το έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις. Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι οι: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.

Η δημοπράτηση του έργου αναμένεται να προσελκύσει όλες τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό καθώς το πολύ μεγάλο budget του έργου το κάνει ιδιαίτερα ελκυστικό. Το συγκεκριμένο έργο προχωρά με πολυετή καθυστέρηση ενώ είχε εξαγγελθεί σαν έργο προς δημοπράτηση το 2011. Με την ολοκλήρωση του το 2016 θα φέρει τον σύγχρονο ηλεκτροκινούμενο Σιδηρόδρομο μόλις15 χιλιόμετρα έξω από την Πάτρα.

Ένα από τα θετικά του έργου είναι η τόνωση της απασχόλησης στην ευρύτερη περιοχή καθώς η περίοδος κατασκευής του έργου δεν θα είναι μικρότερη από 3 χρόνια καθώς μόνο η διάνοιξη μιας τόσο μεγάλης σήραγγας όπως αυτή της Παναγοπούλας με 5χλμ μήκος απαιτεί μακροχρόνιες εργασίες. Είναι το πρώτο μεγάλο Σιδηροδρομικό έργο για το 2012 ενώ μέσα στο 2012 θα ακολουθήσει η εργολαβία σκούπα στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός.

Το επόμενο τμήμα που μελλοντικά θα δημοπρατηθεί είναι το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο μήκους 6 χιλιόμετρα (ΧΘ113,00-ΧΘ 119,100) το οποίο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 53.000.000 ευρώ. Αναφορικά με το κρίσιμο τμήμα Ρίο-Πάτρα αυτό βρίσκεται σε φάση μελετών και σαν έργο προς εκτέλεση θεωρείται ακόμα ανώριμο.