Φρέναρε η επέκταση του ελληνόκτητου στόλου – Σε ιστορικό χαμηλό η ελληνική σημαία

Ένα χρόνο μετά το ιστορικό ρεκόρ του 2018 σε μεταφορική ικανότητα, η ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου φρέναρε το 2019 και παρουσίασε  ελαφρά μείωση τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και tonnage, ενώ για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια η ελληνική σημαία πέρασε από την πρώτη στη δεύτερη θέση (με όρους  dwt) στις προτιμήσεις των ελλήνων εφοπλιστών.  

Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit που επεξεργάστηκε η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee)  ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος την 6η Μαρτίου 2019 αποτελείται από 4.017 πλοία όλων των κατηγοριών μεταφορικής ικανότητας 339.549.357  DWT and 198.164.080 gt.

Συγκρινόμενος με ένα χρόνο πριν ο στόλος εμφανίζει μείωση κατά 131 πλοία, 2.376.000 DWT και 1.121.933 GT. Στα στοιχεία περιλαμβάνονται και 156 πλοία διαφόρων κατηγοριών υπό παραγγελία, 17.219.847 DWT και 11.811.076 GT. Παραμένει βέβαια στην πρωτη θέση παγκοσμίως με όρους dwt (15.9% του παγκοσμίου στόλου).

Η μεγαλύτερη μείωση σε αριθμό πλοίων και μεταφορική ικανότητα παρατηρείται πρωτίστως στην κατηγορία των bulkers (μειώθηκαν κατ 55 στα 1.859 πλοία από 1.894 πέρυσι με ανάλογη μείωση σε dwt και gt) στα πλοία μεταφοράς χημικών και products (μειώθηκαν κατά 26 στα 523 πλοία από 549 πλοία) και στα pure container (μειώθηκαν κατά 20 στα 343 πλοία από 363 πλοία το 2018).

Στα δεξαμενόπλοια η αρνητική μεταβολή είναι οριακή (μείον τρία πλοία στα 798 πλοία το 2019 από 801 πλοία το 2018) ενώ λίγο μεγαλύτερη είναι η μείωση του αριθμού των πλοίων σε άλλες κατηγορίες όπως αυτή της μεταφοράς υγραερίου.

Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί ότι με όρους dwt και gt η μείωση του στόλου είναι μικρότερη καθώς αυξάνει συνεχώς το μέσο μέγεθος του ελληνόκτητου πλοίου.

Επίσης ενδιαφέρον παρουσιάζει και το μερίδιο του ελληνόκτητου στον παγκόσμιο στόλο ανά κατηγορία πλοίων. Ειδικότερα στα δεξαμενόπλοια παρατηρείται άνοδος μεριδίου σε αριθμό πλοίων και dwt στο 26,9% από 26,4% και στο 26,2% από 25,9% το 2018, αντιστοίχως.

Επίσης  βελτίωση του μεριδίου με όρους dwt καταγράφεται στα πλοία μεταφοράς αερίων (12% από 11,1%)

Στις άλλες κατηγορίες καταγράφεται ελαφριά πτώση όμως να υπογραμμιστεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος είναι πρώτος στα δεξαμενόπλοια και στα bulkers.

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ταξινομημένος σε 21 νηογνώμονες  με το Lloyd’s Register να συγκεντρώνει τα περισσότερα πλοία (809) και τον ABS να ακολουθεί (781) με τον δεύτερο όμως να προηγείται με όρους dwt και gt.

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης