Το υγροποιημενο Φυσικό Αέριο λύση για την ακτοπλοία αλλά...

Η άνοδος στις τιμές των καυσίμων και οι προοπτικές για περαιτέρω αυξήσεις λόγω των νέων κανονισμών για τις εκπομπές θείου απειλούν για την ελληνική ακτοπλοία, τόσο τη λειτουργική κερδοφορία όσο και, σε ορισμένες περιπτώσεις, την ικανότητά τους να εξυπηρετούν τον δανεισμό τους.

Κατά τη διετία 2017/2018 τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών επιβαρύνθηκαν κατά περίπου 100 εκατ. ευρώ από τα καύσιμα, ποσό που αντιστοιχεί σχεδόν στο 15% του κύκλου εργασιών του κλάδου, συμπληρώνει. Αλλά και για το 2020 αναμένεται περαιτέρω αύξηση της τάξης του 20%, μόνον και μόνον από την υποχρέωση χρήσης καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (έως 0,5%) τα οποία είναι σαφώς ακριβότερα από αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα. 

Υπάρχει λύση: Μεγάλες εταιρείες όπως η Attica Group και η ANEK, που είναι εκτεθειμένες και στις πιο ενεργοβόρους γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης, αξιολογούν την προοπτική υλοποίησης ναυπηγικών προγραμμάτων αντικατάστασης των πλοίων τους με νέα πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Ωστόσο, για να υλοποιηθούν τέτοια προγράμματα, χρειάζονται χρηματοδοτήσεις που δεν είναι εύκολα διαθέσιμες με τη σημερινή κατάσταση του τραπεζικού συστήματος.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης