Σπίρτζης: Έτσι θα μειώσουμε τα (ακριβά) διόδια

Ο αρμόδιος Υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης στέλνει πια ευθέως το μήνυμα ότι το επιπλέον βασικό στοιχείο στην επαναδιαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους των πέντε αυτοκινητόδρομων θα είναι οι μειώσεις των διοδίων τελών.

Οι προτάσεις των παραχωρησιούχων έχουν ήδη ζητηθεί από το Υπουργείο και από την επέκταση του φυσικού αντικειμένου που θα αναλάβουν θα εξαρτηθεί και ο χρόνος της παράτασης στον οποίο θα καταλήξουν οι δυο πλευρές, που μπορεί να κυμανθεί από 5 έως 10 χρόνια.

Ουσιαστικά οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν την κατασκευή τμημάτων που δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το Δημόσιο, αλλά είναι απαραίτητα για την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου. Σε αυτά συγκαταλέγονται η φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα ως την Κακαβιά, καθώς και η σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον Μορέα που θα «κλείσει» το λεγόμενο δαχτυλίδι της Πελοποννήσου.

Η χρονική επέκταση σε συνδυασμό με την ενίσχυση του φυσικού αντικειμένου θεωρούνται ως το «αντίδοτο» που χρειάζονται οι τράπεζες που έχουν δανείσει τους παραχωρησιούχους για να αποδεχθούν τις μειώσεις των διοδίων.

Προϋπόθεση βεβαίως έιναι και η έγκριση των ευρωπαϊκών αρχών από το μικροσκόπιο των οποίων θα πρέπει να περάσει η όποια αναθεώρηση. Μέχρι σήμερα, αντίστοιχες χρονικές παρατάσεις με παράλληλη επέκταση του φυσικού αντικειμένου για παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους έχουν γίνει δεκτές και για την Γαλλία και την Ιταλία.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης