Σε φουρτούνα οι ναυτιλιακές από τον αποκλεισμό του Κατάρ

Πονοκέφαλο στις ναυτιλιακές εταιρείες προκαλεί η διακοπή των διπλωματικών σχέσεων έξι αραβικών χωρών με το Κατάρ. Η απόφασή των χωρών αυτών, Σαουδική Αραβία, Αίγυπτος, Μπαχρέιν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Λιβύη και Υεμένη να απομονώσουν από ξηρά, αέρα και θάλασσα το Κατάρ έχει τεθεί σε ισχύ και πλέον κανένα λιμάνι στην περιοχή δεν δέχεται πλοίο με σημαία Κατάρ ή πλοίο το οποίο έχει πιάσει ή πρόκειται να πιάσει σε λιμάνι της μικρής σε έκταση αραβικής χώρας.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να μην αιφνιδιαστούν και υποστούν κυρώσεις, αλλά και ενδεχόμενη κράτηση πλοίων, κατακλύζουν με ερωτήματα τόσο τα P&I Club όσο και τα δικηγορικά γραφεία, ενώ παράλληλα αναμένουν τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση.

Σύμφωνα με τους αναλυτές η απόφαση για οικονομικό αποκλεισμό αναμένεται να πλήξει τη βαριά βιομηχανία της χώρας που είναι το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο, η παραγωγή αμμωνίας, λιπασμάτων, πετροχημικών, τσιμέντου, αλλά και η επισκευή εμπορικών πλοίων.

Αλλά και στον τομέα των εισαγωγών ενδεχομένως να δημιουργηθούν προβλήματα. Το Κατάρ έχει αναλάβει τη διοργάνωση του Παγκόσμιου Κυπέλου το 2022 και προκειμένου να είναι έτοιμο εισάγει μεγάλες ποσότητες πρώτων υλών. Μάλιστα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία είναι δύο χώρες με μεγάλη επιρροή για το Κατάρ και έχουν μερίδιο περίπου το 15% των εισαγωγών του.

Ανησυχία έχει προκαλέσει και το γεγονός ότι το Κατάρ είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός και εξαγωγέας LNG στον κόσμο.

Μεταξύ των χωρών που εξάγει είναι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ( Dubai και Abu Dhabi), το Κουβέιτ και η Αίγυπτος. Εξάγει επίσης φυσικό αέριο μέσω αγωγού (Dolphin Gas Project) στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και επίσης εξάγει και υγραέριο (LPG) και αποτελεί έναν δυνατό ναυλωτή για τον παγκόσμιο στόλο των LNG carriers.

Εκτός από τα φορτία LNG, υπάρχει θέμα και με τα δεξαμενόπλοια, αφού τα VLCC των 300.000 τόνων συνηθίζεται να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες αργού σε πολλά λιμάνια της Μέσης Ανατολής και αν τα πλοία που έχουν πιάσει στο Κατάρ θα εμποδίζονται να εισέλθουν σε άλλα λιμάνια. «Αυτό θα πλήξει τα VLCC’s, αλλά ενδεχομένως θα αυξήσει τη ζήτηση για aframaxes και suezmaxes», σημειώνουν οι ναυλομεσίτες.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης