Πρώτος και με διαφορά ο ελληνόκτητος στόλος

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση «The Review of Maritime Transport 2017» της UNCTAD, το μερίδιο του ελληνόκτητου ως τμήμα του παγκόσμιου στόλου ανήλθε στις αρχές του 2017 (Ιανουάριος 2017) στο 16,71% με βάση υπολογισμού τους dwt (dead-weight tonnage), έναντι μεριδίου 16,36% το 2016 και μόλις 15,53% στις αρχές του 2009 όταν η κρίση έκανε την εμφάνισή της στην παγκόσμια ναυτιλία. Όλα αυτά τα χρόνια ο ελληνόκτητος στόλος όχι μόνο διατήρησε την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία, αλλά διεύρυνε περαιτέρω το μερίδιό του.

Τον Ιανουάριο του 2017, σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία της Unctad, που βασίζονται στη βάση δεδομένων των Clarksons Research, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.199 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 308.836.933 dwt έναντι 4.136 πλοίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 293.087.231 dwt τον Ιανουάριο του 2016. 

Οι ανταγωνιστές
Μέσα σε έναν χρόνο ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αύξησε το μερίδιό του στον κλάδο, ενώ από τις άλλες τρεις μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις που ακολουθούν (Ιαπωνία, Κίνα και Γερμανία) οι δύο (Ιαπωνία και Γερμανία) έχασαν μερίδιο αγοράς. Οι Έλληνες εφοπλιστές αξιοποίησαν με τον καλύτερο τρόπο την αρνητική συγκυρία ενδυναμώνοντας την παρουσία τους στον κλάδο.

Ειδικότερα, η δεύτερη στην παγκόσμια κατάταξη Ιαπωνία έχει μερίδιο αγοράς στον παγκόσμιο στόλο 12,1%, ενώ το 2016 είχε μερίδιο 12,78% και την 1η Ιανουαρίου του 2009 είχε μερίδιο 15,68%!

Η Κίνα βρίσκεται στην τρίτη θέση και συνεχώς αυξάνει τη δύναμη του στόλου της. Τον Ιανουάριο του 2017 είχε μερίδιο 8,95% στον παγκόσμιο στόλο, έναντι 8,87 το 2016 και 8,40% το 2009.

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Γερμανία με 6,06% μερίδιο το 2017, έναντι 6,65% το 2016 και 9,50% το 2009. Πάντως, εάν στην Κίνα συμπεριληφθεί και το Χονγκ Κονγκ, τότε ο κινεζικός γίγαντας βρίσκεται στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με μερίδιο 14%, καθώς ο εμπορικός στόλος του Χονγκ Κονγκ έχει μερίδιο 5,06% το 2017, έναντι 4,88% το 2016 και μόλις 3,05% το 2009. Είναι προφανές ότι μόνο η Κίνα μπορεί να «απειλήσει» την πρωτιά της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης