Παράκαμψη της Ολυμπίας οδού μέσω ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Αίτημα για δρομολόγια κοντέϊνερς στην γραμμή Αιγίου - Πάτρας

Με πλοία και... τρένα είναι αποφασισμένες οι Μεταφορές να παρακάμψουν όπου είναι δυνατόν τα ακριβά διόδια της Ολυμπίας Οδού. Όπως ήδη έχει γίνει γνωστό, υπάρχουν ήδη προχωρημένες συζητήαεις με πλοιοκτήτες για τη νηολόγηση πλοίου στη γραμμή Πάτρας - Ελευσίνας μέσω Ισθμού.

Οικονομικές μελέτες δέιχνουν ότι το ταξίδι από θαλάσσης (διάρκειας 11 ωρών) είναι σαφώς φθηνότερο αφού για δεκάδες εμπορευματοκιβώτια δεν θα πληρώνονται διόδια, καύσιμα, φθορές και... πρόστιμα, μέσω της Πατρών - Αθηνών.

Τώρα μια δεύτερη δυνατότητα είναι σε συζήτηση, αυτή του τρένου. Μεταφορικές εταιρείες κατάθεσαν αίτημα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητώντας να εξεταστεί η καθιέρωση δρομολογίων - εξπρές με τρένα που θα μεταφέρουν μόνο κοντέινερς στην γραμμή Αιγίου - Αθήνας. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δήλωσε πως την ενδιαφέρει αυτή η συνεργασία ενώ βεβαίωσε ότι στο Αίγιο έχουν προβλεφθεί χώροι για τέτοιου είδους εργασίες.

Οι εταιρείες δηλώνουν έτοιμες να μεταφέρουν καθημερινά εκατοντάδες κοντέϊνερς "από σταθμούς όσο πιο κοντά στην Πάτρα αν υπάρξουν χώροι φορτοεκφόρτωσης". Μάλιστα αν τα κόστη το επιτρέψουν, τρένα θα συνεχίζουν και προς Θεσσαλονίκη.

Τέλος εκπρόσωποι εταιρειών Μεταφορών έχουν ζητήσει επισήμως συνάντηση και με την "Ολυμπία Οδό", ώστε να αποσαφηνιστεί αν θα υπάρξει επιτέλους πολιτική εκπτώσεων που μόνο στα επαγγελματικά οχήματα δεν παρέχεται.

Όπως εξηγεί έμπειρο στέλεχος του κλάδου των Μεταφορών, "στο τραπέζι έχουμε τρεις δρόμους: Ολυμπία, τρένο και πλοίο. Αν δεν υπάρξει μια σοβαρή αντιμεντώπισή μας από την Ολυμπία Οδό, είμαστε αναγκασμένοι να μετακινηθούμε έξω από αυτήν".

Μεταφορικές εταιρείες θεωρούν ότι η "Ολυμπία Οδός" δεν ενδιαφέρεται να συζητήσει σοβαρά μια σωστή σχέση με τον κλάδο. "Η Γέφυρα Ρίου μας δίδει 20% αφού κάθε πέμπτη διέλευση χρεώνεται μόλις με ένα ευρώ, σε αντίθεση με την Ολυμπία Οδό που δίδει εκπτώσεις μέχρι 60% μόνο στα ΙΧ".

Υπολογίζεται ότι οι ετήσεις απώλειες για την Ολυμπία Οδό θα ξεπερνούν τα 3 εκατ. ευρώ αν χάσει μεταφορικό έργο

ΝΕΑ ΑΝΑΒΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣτΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΔΡΟΜΟΥΣ

Στο μεταξύ προ ημε΄ρων και για έβδομη φορά το ΣτΕ ανέβαλε την συζήτηση της προσφυγής του Πανελλήνιου Συδέσμου Χερσαίων Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) κα΄τα του αντισυνταγαμτικού νόμου Σπίρτζη για υποχρεωτική διέλευση των φορτηγών μόνο από τους οδικύς άξονες που έχουν διόδια.

Ο ΠΣΧΕΜ έχει καταθέσει στο ΣτΕ ακόμα και δημόσιες δηλώσεις του κ. Νίκου Μαυραγάνη, αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών ο οποίος είναι και νομικός και δηλώνει ότι "αυτός ο νόμος θα πέσει γιατί είναι κατάφωρα αντισυνταγματικός". Ωστόσο με την μέθοδο των αναβολών το Υπουργείο έχει καταφέρει να τον εφαρμόζει με προφανή στόχο την πριμοδότηση των εταιρειών διοδίων.

Το ΣτΕ όρισε ως ημερομηνία νέας συζήτησης τις 11 Δεκεμβρίου 2018.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ Δ.Ε.Θ.

Ο ΠΣΧΕΜ διοργάνωσε σημαντική εκδήλωση στην ΔΕΘ το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου όπου ο πρόεδρος της κ. Πέτρος Σκουλικίδης περιέγραψε με σαφήνεια τα προβλήματα των Μεταφορών τα οποία επί μακρόν δεν αντιμετωπίζονται και λιμνάζουν με καταστροφικές συνέπειες ειδικά για τους αδύναμους του χώρου. Σημαντικές ήσαν και οι τοποθετήσεις εκπροσώπων της αγοράς και του κλάδου.

Στην εν λόγω εκδήλωση ο κ. Κ. Καραμανλής βουλευτής Σερρών έδειξε να γνωρίζει το θέμα μιας και είναι αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ και στην δική του παρέμβαση δεσμεύτηκε δημόσια για άμεσες λύσεις, όταν έλθει το κόμμα του στην εξουσία.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης