Καθολική αντίδραση στον αποκλεισμό των μεταφορών - Θα υπάρξουν αναίτιες αυξήσεις τιμών προϊόντων

Καθολική απόρριψη του σχεδίου αποκλεισμού των φορτηγών άνω των 3,5 τόννων από τους φορείς της αγοράς. Επιμελητήρια, ΕΒΕΑ, ΕΣΕΕ, ΓΣΒΕΕ, ΕΕΑ, ΣΒΒΕ και πλήθος άλλων οικονομικών φορέων απέστειλαν υπομνήματα στο Υπουργείο Μεταφορών ζητώντας άμεση αναστολή της απόφασης και συγκρότηση ειδικής επιτροπής που θα μελετήσει το ζήτημα και αφού αξιολογήσει όλες τις παραμέτρους θα προτείνει λύσεις που θα βοηθούν την Εθνική Οικονομία.

Όπως αναφέρουν στα υπομνήματα τους οι φορείς της αγοράς:

- Σε πολλές περιπτώσεις τα φορτηγά αναγκάζονται να διανύσουν διπλάσια χιλιόμετρα αυξάνοντας το κόστος των προϊόντων, σε μια δύσκολη για την αγορά εποχή.

 - Το μεταφορικό έργο περιορίζεται σε 4 ημέρες της εβδομάδα αν συνυπολογιστεί ότι τα περισσότερα Σαββατοκύριακα και τις εορτές απαγορεύεται η διέλευση φορτηγών στο οδικό δίκτυο.

- Είναι πρακτικά αδύνατη η μετακίνηση φορτηγών σε συνεργεία, πρατήρια, ακόμα και οικίες ιδιοκτητών επειδή αυτά βρίσκονται στο απαγορευμένο δίκτυο.

- Η διπλή αιτιολογία του μέτρου είναι ανεπαρκής: α) Η οδική ασφάλεια δεν αφορά τελικά τα φορτηγά αφού στους εν λόγω δρόμους η εμπλοκή τους σε τροχαία είναι μηδενική. Ας δημοσιοποιήσει το Υπουργείο τα επίσημα στοιχεία. β) Ο ισχυρισμός ότι το οδικό δίκτυο έχει φθορές από τις διελεύσεις φορτηγών, δεν ευσταθεί δεδομένου ότι ακριβώς γι αυτόν τον λόγο πληρώνονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία ετησίως ξεπερνούν το 1,1 δισ. ευρώ.

Οι οικονομικοί φορείς αναφέρουν και συγκεκριμένες εξόφθαλμα προβληματικές περιπτώσεις. Η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων (υπογράφει ο κ. Κ. Μίχαλος) αναφέρει ότι στο Θριάσιο όπου "βρίσκονται το 80% των συνεργείων και το 90% των αποθηκών Logistics, απαγορεύεται κάθε στροφή αριστερά ή δεξιά του κεντρικού δρόμου"!

Στο ίδιο υπόμνημα αναφέρεται ότι στην πεδιάδα της Κωπαίδας στη Θεσσαλία απαγορεύεται ολοκληρωτικά η κυκλοφορία φορτηγών.

Το Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης στο δικό του υπόμνημα συμπεραίνει ότι "οι συντάκτες αυτής της απόφασης δεν έχουν επίγνωση των προβλημάτων που δημιουργούν, τόσο στους ίδιους τους μεταφορείς, όσο και στις παραγωγικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα οδικά δίκτυα".

Ο ΝΟΜΟΣ ΘΑ ΚΑΤΑΠΕΣΕΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ

Αντιδράσεις για το θέμα, υπάρχουν και μέσα στο Υπουργείο Μεταφορών όπου έχει διατυπωθεί η βεβαιότητα πως "αυτός ο νόμος θα καταπέσει δικαστικά είτε στο ΣτΕ, είτε στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια". Σημειωτέον ότι σε κανένα άλλο κράτος της ΕΕ δεν υπάρχει αυτή η πρωτοφανής απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών και μάλιστα από το 70% του συνολικού οδικού δικτύου.

Επικριτές της απαγόρευσης υπογραμμίζουν ότι όταν θα καταπέσει ο νόμος το κράτος θα έχει ξοδέψει σημαντικά ποσά για εγκατάσταση δεκάδων χιλιάδων πινακίδων σε όλη την επικράτεια που μάλιστα απαιτούν ειδική γραφειοκρατία με επιπλέον κόστος. "Ποιος θα πληρώσει αυτές τις δαπάνες;" προειδοποιούν.

Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι το Δημόσιο αναβάλει συνεχώς της εκδίκαση της υπόθεσης στο ΣτΕ (τι φοβάται άραγε;). Για πέμπτη φορά λοιπόν έχει οριστεί για τις 6 Φεβρουαρίου.

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ;

Ολόκληρη η αγορά αναρωτιέται ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που το υπουργείο Μεταφορών προχώρησε σε αυτή την πρωτοφανή απαγόρευση. Τελικά φαίνεται να είναι μόνος ένας και αυτός εισπρακτικός. Με την υποχρεωτική διέλευση των φορτηγών από τους οδικούς άξονες αυξάνονται τα έσοδα των διοδίων από τα οποία το κράτος εισπράττει 24% ΦΠΑ αλλά και μέρος του τζίρου.

Π. ΣΚΟΥΛΙΚΙΔΗΣ: ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΒΙΖΕΣ

Ο κ. Πέτρος Σκουλικίδης πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, του μεγαλύτερου φορέα οδικών Μεταφορών στη χώρα, έχει πραγματοποιήσει δεκάδες επαφές με το Υπουργείο και έχει θέσει όλες τις παραμέτρους. Εξηγεί:

" Υπό αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να γίνει σοβαρό μεταφορικό έργο. Στην ουσία πρέπει να έχουμε πάνω μας δεκάδες χαρτιά για να αποδεικνύουμε που πάμε. Διαβατήρια και βίζες. Επιπλέον μας απαγορεύουν ένα έκτακτο δρομολόγιο ή μετακινήσεις ακόμα και σε οικογενειακούς προορισμούς. 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης