Η κρίση στις μεταφορές ξεκίνησε από το τέλος του 2019 και με τον κορωνοϊό έχει επιδεινωθεί - Αναπάντητο το αίτημα στήριξης του

Η ύφεση είχε «χτυπήσει» τα ελληνικά φορτηγά και τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές πριν τον κορωνοϊό. Σήμερα η κα΄τασταση εχει γίνει επικίνδυνα χειρότερη, χωρίς η κυβέρνηση να έχει πάρει κάποια μέτρα ενίσχυσης του κλάδου με κυριότερο την αποζημίωση ανά όχημα όπως έγινε και με τα αλιευτικά.

Ελάχιστες μεταφορικές εταιρείες που σχετίζονται με τα τρόφιμα και τη μεταφορά υγειονομικού υλικού μπορεί να εμφανίζουν έως και αύξηση του έργου και του κύκλου εργασιών, ωστόσο η πλειονότητα των οδικών μεταφορέων, περνούν δύσκολες στιγμές, οι οποίες επιδεινώνονται.

Το ότι η κρίση στο φορτηγό ξεκίνησε πριν τον κορωνοίό καταγράφεται από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της είχαμε μείωση 12,3% του βάρους των φορτίων /εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το δ’ τρίμηνο του 2019 σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2018.

Ειδικότερα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το δ’ τρίμηνο του 2019 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 75.244,2 χιλιάδες τόνους, έναντι 85.829,1 χιλ. τόνων κατά το δ’ τρίμηνο του 2018.

Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 7.017.504,4 χιλ. το δ’ τρίμηνο του 2019, σημειώνοντας μείωση 5,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2018 οπότε είχαν ανέλθει σε 7.413.563,3 χιλ.

-Για το 2020 και συγκεκριμένα το 5μηνο Ιανουάριος – Μάιος, οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε 12.165,8 εκατ., έναντι 14.058,6 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019, σημειώνοντας μείωση κατά 1.892,8 εκατ., δηλαδή 13,5%.

Αντίστοιχα, οι εισαγωγές στο πεντάμηνο μειώθηκαν κατά 3.925,1 εκατ., δηλαδή 16,7%. Μάλιστα, το Μάιο η μείωση των εισαγωγών ανήλθε στο 39,0%.

Ο κλάδος έχει ζητήσει ενίσχυση ανά φορτηγό για όλους με λενα συνολικό ποσό που δεν θα ξεπράσει τα 60 εκατομμυρια ευρώ αλλά δεν εχει υπάρξει καμια θετική εξέλιξη. Στην αλιεία, για καθε καίκι δόθηκαν ποσά από 1.000 έως 4.000 ευρώ

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης