Η Κίνα εξαγοράζει περιουσιακά στοιχεία αιχμής της Ευρώπης που έχει αρχίσει να ανησυχεί

Έχει προβληματίσει ορισμένες χώρες της Ε.Ε. η οικονομική εισβολή της Κίνας στην Γηραιά Ήπειρο. Οι χώρες αυτές βλέπουν να περιέρχονται στον έλεγχο του ασιατικού οικονομικού γίγαντα στρατηγικής σημασίας περιουσιακά στοιχεία τους.

Από καίριας σημασίας υποδομές στη Νότια Ευρώπη, όπως στην Ελλάδα το λιμάνι του Πειραιά, μέχρι τις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, όπως η γερμανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης Kuka, η επέλαση της Κίνας αρχίζει να ανησυχεί τους Ευρωπαίους ηγέτες.

Ορισμένοι, όπως η Γερμανίδα καγκελάριος και ο Γάλλος πρόεδρος αλλά και μερίδα Ιταλών πολιτικών ασκούν πιέσεις για να θεσπισθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο κοινή στρατηγική για να ανακόψουν την επέλαση της Κίνας στη Γηραιά Ηπειρο. Ζητούν, μάλιστα, να θεσπισθεί μηχανισμός ελέγχου των εξαγορών και συγχωνεύσεων με ξένες εταιρείες, ανάλογος εκείνου των ΗΠΑ.

Οι προτάσεις τους προσκρούουν στις αντιρρήσεις χωρών της ευρωπαϊκής περιφέρειας, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, η Κύπρος και η Πορτογαλία, που εκφράζουν φόβους ότι ένας τέτοιος μηχανισμός θα τις εμποδίσει να προσελκύσουν τα τόσο αναγκαία για τις οικονομίες τους επενδυτικά κεφάλαια.

Το Bloomberg ανέλυσε στοιχεία από 678 συμφωνίες σε 30 χώρες και διαπίστωσε ότι κινεζικές κρατικές ή ιδιωτικές εταιρείες συμμετείχαν σε συμφωνίες συνολικής αξίας τουλάχιστον 208 δισ. ευρώ σε όλη την Ευρώπη. Σε αυτές συγκαταλέγονται εξαγορές 360 ευρωπαϊκών εταιρειών, όπως η ιταλική βιομηχανία ελαστικών αυτοκινήτων Pirelli και η ιρλανδική εταιρεία ενοικίασης αεροσκαφών Avolon Holdings Ltd.

Παράλληλα, κινεζικές εταιρείες ή όμιλοι εταιρειών ελέγχουν μερικώς ή εξ ολοκλήρου τουλάχιστον τέσσερα αεροδρόμια, έξι λιμάνια, αιολικά πάρκα σε τουλάχιστον εννέα χώρες και 13 ποδοσφαιρικές ομάδες.

 Οι κινεζικές επενδύσεις άλλοτε στρέφονται σε πολυτελή ακίνητα του Λονδίνου, άλλοτε σε γερμανικές επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας, άλλοτε σε σκανδιναβικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volvo, και άλλοτε σε εταιρείες παραγωγής ενέργειας, όπως η ελβετική Addax Petroleum Corp. Τείνουν, πάντως, να συγκεντρώνονται σε έναν μικρό σχετικά αριθμό κλάδων.

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι 8 από τις 10 κινεζικές εταιρείες με τις περισσότερες εξαγορές είναι κρατικές ή έχουν τη στήριξη του κράτους.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης