Ελληνικό λάδι, μέλι, κρασί: Γιατί δεν τα στηρίζουμε...

Έκθεση του ΣΕΒ αναφέρει ότι, το λάδι, το μέλι και το κρασί μπορούν να είναι τρία ελληνικά προϊόντα που μπορούν να γίνουν εξαγωγικά προίόντα μεγάλης εμβέλειας. Ομως, στην προσπάθεια να παραμείνουν διεθνώς ανταγωνιστικά, συναντούν εμπόδια μέσα στη χώρα όπως το λαθρεμπόριο, ο αθέμιτος ανταγωνισμός, οι παράνομες ελληνοποιήσεις και η άσκοπη επιβολή ειδικών φόρων.

Παράλληλα, ένα δαπανηρό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα διεθνούς προβολής δρομολογείται ήδη από την ελληνική πολιτεία χωρίς συντονισμό και συνέργειες με τους επαγγελματίες των κλάδων. Τέλος, η ποιοτική υστέρηση υποδομών μεταφοράς και αποθήκευσης, οι ξεπερασμένες (μη ανταποδοτικές) επιδοτήσεις και ο παρεμβατισμός στους συνεταιρισμούς δεν ευνοούν την ανάπτυξη.

Ως σημαντικότερη προτεραιότητα για την ποιοτική αναβάθμιση των εγχώριων προϊόντων αναδεικνύεται η καθιέρωση ενός κοινού σήματος ποιότητας που θα αποδίδεται βάσει συγκεκριμένης διαδικασίας πιστοποίησης και θα διακρίνει τα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές.

Σύμφωνα με την έκθεση στοιχεία της οποίας δημοσιοποιεί η εφημερίδα 'Καθημερινή", το στοίχημα της εξωστρέφειας θα κερδηθεί, με συνδυασμό τεχνογνωσίας και παράδοσης, συνεχή ποιοτικό έλεγχο σε όλα τα στάδια, δημιουργία παραγωγικών δικτύων (χωράφι, μεταποίηση, διάθεση προβολή, κ.λπ.), συντονισμένη εμπλοκή μεγαλύτερων μονάδων μεταποίησης που προσθέτουν αξία και διεθνώς ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης