Διαγκωνισμός εταιρειών για εμπορικές σιδηροδρομικές μεταφορές

Νέος παίκτης για την παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικής έλξης από και προς την Κεντρική Ευρώπη με πύλη το λιμάνι του Πειραιά στοχεύει να καταστεί η PEARL, η τρίτη ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία που αποκτά πρόσβαση στο δίκτυο. Η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Οργανισμού Σιδηρόδρομων Ελλάδος (ΟΣΕ) και της Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PΕΑRL) ανοίγει τον δρόμο για τη δραστηριοποίηση της εταιρείας, η οποία έχει μισθώσει 408 φορτάμαξες, χωρητικότητας πλέον των 1.300 TEUs.

Η PΕΑRL από τον Ιανουάριο του 2017 συντονίζει ως διαμεταφορέας τη σιδηροδρομική διακίνηση φορτίων της COSCO Shipping από τον Πειραιά, που σπάει το ένα μετά το άλλο τα ρεκόρ. Στο 10μηνo του 2018, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΠ έφτασε στα 3,640 εκατ. TEUs, σημειώνοντας άνοδο 19,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.

Μετά την ιδιωτική πια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Rail Cargo Logistics Goldair (κοινοπραξία της ελληνικής Goldair και των Αυστριακών Σιδηροδρόμων), η PΕΑRL γίνεται η τρίτη σιδηροδρομική εταιρεία που μπορεί να ενεργοποιηθεί στο δίκτυο. Άδεια για την εκτέλεση σιδηροδρομικών μεταφορών από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) έχει λάβει ακόμη η MAKIOS LOGISTICS με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Στο μεταξύ ο ανταγωνισμός εντείνεται όμως ακόμη περισσότερο. Δύο ρουμανικές εταιρείες που διαθέτουν ευρωπαϊκή άδεια έχουν καταθέσει φάκελο στην αρμόδια Αρχή για να αποκτήσουν πιστοποιητικά ασφαλείας. Πρόκειται για την Grup Feroviar Roman SA, τη μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία της γειτονικής χώρας, που ήδη έχει παρουσία σε Βουλγαρία και Ουγγαρία, καθώς και την TEF LOGISTICA FEROVIARA S.R.L.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης