Έχουμε το 20% των θαλάσσιων μεταφορών παγκοσμίως αλλά δεν έχουμε... ναυτική Σχολή, ούτε επισκευάζουμε ελληνικά πλοία

Πρώτα ο Βρετανός υπουργός Ναυτιλίας Τζον Χέις, με μαγνητοσκοπημένο μήνυμα. Στη συνέχεια ο πρόεδρος του Maritime London, οργανισμού προσέλκυσης επιχειρήσεων της ποντοπόρου στη βρετανική πρωτεύουσα, λόρδος Μάουντεβανς, μαζί με την πρέσβειρα του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα, Κέιτ Σμιθ, απευθύνθηκαν σε ακροατήριο περίπου εκατό Ελλήνων εφοπλιστών και παραγόντων παραναυτιλιακών επιχειρήσεων.

Το θέμα ήταν: Σας δίνουμε κίνητρα για να έρθετε ή να μείνετε Λονδίνο. Μίλησαν όλοι για τους στενούς δεσμούς των δύο ναυτιλιακών κρατών και τη συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών του Λονδίνου στη βρετανική αλλά και την ελληνική οικονομία, υπογραμμίζοντας την προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης των οικονομικών σχέσεων.

Ωστόσο, δεν υπήρξαν σαφείς απαντήσεις για το τι θα σημάνει το Brexit για τους αλλοδαπούς που εργάζονται σε ναυτιλιακά γραφεία, ούτε για το καθεστώς φορολόγησης των πλοιοκτητών που εδρεύουν εκεί. Καθεστώς το οποίο έχει επιδεινωθεί, καθώς όσοι ξένοι έχουν συμπληρώσει 15 χρόνια παραμονής στη Βρετανία με το status του «Non-dom» (εφάπαξ σταθερό ετήσιο ποσό φόρου) θα υπάγονται πλέον σε φορολόγηση ως Βρετανοί και για τα παγκόσμια εισοδήματά τους.

Πάμε τώρα στην Ελλάδα. Κάνει κάτι για να κρατήσει τους Έλληνες εφοπλιστές; Σημειωτέον ότι η ελληνική ναυτιλία πραγματοποιεί το απίστευτο 20% των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών! Πρόκειται για μια εξωπραγματική επίδοση που δεν είναι καθόλου τυχαία. Οι ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες είναι ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ με αποτέλεσμα:

α) Να παίρνουν πολύ γρήγορα αποφάσεις, χωρίς να πρέπει να ρωτήσουν τους... μετόχους και τις γενικές τους συνελεύσεις.

β) Να προσαρμόζονται πολύ γρήγορα στα μηνύματα της αγοράς (εκπτώσεις, νέες παραγγελίες πλοίων, ευελιξία κάθε στιγμή).

γ) Να μην έχουν το άγχος της ανόδου ή της πτώσης της μετοχής της εταιρείας, μια παράμετρος που σχεδόν πάντα έχει ανασταλτικές επιπτώσεις για την εταιρεία, που διστάζει να τολμήσει.

Ενώ έχουμε λοιπόν τους παγκόσμιους πρωταθλητές στη Ναυτιλία που έχουν βρει το μοντέλο για να κυριαρχούν, δείτε τώρα τι τους προσφέρει η μητέρα - πατρίδα:

- Δεν υπάρχουν αξιόλογες δημόσιες Ναυτικές Σχολές στη χώρα ενώ απαγορεύονται και οι... ιδιωτικές. Φανταστείτε ότι στην Ελλάδα διαφημίζεται η Ναυτική Σχολή Βάρνας για προσελκύσει ελληνόπουλα, που θα ήθελαν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του ναυτικού.

- Τα κόμματα που ελέγχουν τον συνδικαλισμό του κλάδου δεν επιτρέπουν να υπογραφούν ΔΙΕΘΝΕΙΣ συλλογικές συμβάσεις με τις ελληνικές εταιρείες: Περίπου 80.000 προσλήψεις Ελλήνων ναυτικών δεν προχωρούν, είναι σε μόνιμη εκκρεμότητα.

- Στα ελληνικά ναυπηγεία όχι μόνο δεν κατασκευάζεται ΠΟΤΕ ένα ελληνικό πλοίο (από τον φόβο των ΒΕΒΑΙΩΝ απεργιών που θα εμποδίσουν την έγκαιρη καθέλκυση του), αλλά οι Έλληνες εφοπλιστές δεν τολμούν να φέρουν πλοία τους εδώ ούτε για... μικρο-επισκευές!

Υπάρχουν κι άλλα πολλά φυσικά που περιγράφουν από την μία τη Ναυτιλία ως έναν υγιέστατο κλάδο που έχει έδρα την Ελλάδα και όχι το Λονδίνο όπως ψευδώς λέγεται και από την άλλη το ίδιο ανίκανο πολιτικό σύστημα που δεν μπορεί να του προσφέρει ούτε μια αίθουσα διδασκαλίας για τα ελληνόπουλα.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης