Πολλοί άνθρωποι έχουν εγκεφαλικές ανωμαλίες τις οποίες δεν γνωρίζουν

Πολλοί άνθρωποι σύμφωνα με τους επιστήμονες έχουν εγκεφαλικές ανωμαλίες και δεν το γνωρίζουν διότι δεν τους προκαλούν κάποια συμπτώματα. Σύμφωνα με Ολλανδούς ερευνητές, οι οποίοι ανέλυσαν την ευρεία χρήση της μαγνητικής τομογραφίας εγκεφάλου, οι εγκεφαλικές ανωμαλίες μόνο σπάνιες δεν είναι, απλά σε πλείστες περιπτώσεις είναι ασυμπτωματικές.

Οι ερευνητές μελέτησαν 2.000 άτομα από 45-96 ετών προκειμένου να διαπιστώσουν πόσοι εξ αυτών παρουσίαζαν εγκεφαλικές ανωμαλίες τις οποίες ωστόσο, δεν γνώριζαν.

Όπως διαπίστωσαν, 145 άτομα είχαν ασυμπτωματικές νεκρωτικές βλάβες του εγκεφάλου, οι οποίες είχαν προκληθεί από κάποιο έμφραγμα εγκεφαλικού ιστού λόγω αποφρακτικού αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου, το οποίο όμως πέρασε απαρατήρητο από τους ίδιους. Επίσης, 32 άτομα είχαν καλοήθεις εγκεφαλικούς όγκους που ήταν κυρίως μηνιγγιώματα, εκτός από έναν ο οποίος κρίθηκε κακοήθης.

Παρατήρησαν επιπροσθέτως, ότι ο αριθμός των ασυμπτωματικών εγκεφαλικών νεκρωτικών περιοχών, των μηνιγγιωμάτων καθώς και ο όγκος των βλαβών της λευκής ουσίας, αυξανόταν όσο αυξανόταν και η ηλικία του κάθε ατόμου ενώ, για τα ανευρύσματα δεν παρατηρήθηκε αυξημένος αριθμός στους ηλικιωμένους.

Ωστόσο, όπως είπαν οι ερευνητές, μερικές από τις εγκεφαλικές ανωμαλίες που ανακαλύφθηκαν τυχαία, μπορούν να δημιουργήσουν κινδύνους για τη ζωή όπως είναι η ρήξη ανευρυσμάτων και η αύξηση μεγέθους όγκων, ή να είναι προπομπός νέων προβλημάτων όπως για παράδειγμα το να υπάρξουν νέα αποφρακτικά αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια με έμφραγμα εγκεφαλικού ιστού μετά από το πρώτο επεισόδιο που πέρασε απαρατήρητο.

Οι επιστήμονες σημείωσαν ωστόσο ότι τα δεδομένα αυτά πρέπει να τύχουν περαιτέρω αξιολόγησης και ότι είναι απαραίτητο να γίνει κατανοητή η κλινική σημασία και να παρακολουθηθεί η εξέλιξη των εν λόγω ανωμαλιών. Επιπλέον, πρέπει να γίνεται τακτική παρακολούθηση του θέματος, διότι υπάρχει συνεχής βελτίωση των τεχνικών της μαγνητικής τομογραφίας και είναι πολύ πιθανό να βγουν στην επιφάνεια πολύ περισσότερα στοιχεία για τον εγκέφαλο ασυμπτωματικών ατόμων.