Ουσία που εμπεριέχεται στη σόγια πιθανόν προλαμβάνει τον καρκίνο του προστάτη

Μία πρωτότυπη μελέτη διεξήγαγαν οι επιστήμονες στο πανεπιστήμιο του Κολοράντο, προκειμένου να ελέγξουν τα οφέλη στον ανδρικό οργανισμό της ενεργού ουσίας equol, η οποία σχηματίζεται στο έντερο μετά την κατανάλωση προϊόντων σόγιας.

Οι επιστήμονες εστίασαν στους άνδρες προκειμένου να διαπιστώσουν αν η ουσία αυτή μπορεί να καταστείλει τη δράση της διυδροτεστοστερόνης (DHT), μιας ενεργούς μορφής της τεστοστερόνης, η οποία έχει ενοχοποιηθεί για την πρόκληση της φαλάκρας και για τον καρκίνο του προστάτη.

Με αφορμή και το γεγονός ότι πολλές φαρμακευτικές εταιρείες έχουν εστιάσει στην ανακάλυψη σκευασμάτων για την καταπολέμηση της φαλάκρας στον ανδρικό πληθυσμό, καθώς και τα αυξημένα περιστατικά υπερπλασίας του προστάτη στον ανδρικό πληθυσμό, οι επιστήμονες προσπάθησαν να ανακαλύψουν πως μπορεί να κατασταλεί η DHT.

Στα πειράματα που έγιναν σε αρσενικούς αρουραίους οι επιστήμονες τους χορήγησαν την ουσία equol  και η πρώτη διαπίστωση που ήρθε, ήταν ότι σε αυτούς τους αρουραίους μειώθηκε σημαντικά ο προστάτης τους.

Όπως είπαν, οι βιοχημικές δοκιμές που έκαναν έδειξαν ότι η μείωση του μεγέθους του προστάτη οφειλόταν στην καταστολή της δράσης της DHT και όχι της τεστοστερόνης.

Μάλιστα, όπως είπαν οι επιστήμονες, χορήγησαν DHT σε αρσενικούς αρουραίους από τους οποίους είχαν αφαιρεθεί οι όρχεις, δηλαδή τα όργανα που παράγουν την τεστοστερόνη και παρατήρησαν, ότι παρόλο που δεν είχαν ενδογενή παραγωγή τεστοστερόνης και DHT, παρουσίαζαν αύξηση του μεγέθους στον προστάτη τους.  Όταν όμως στους ίδιους αρουραίους χορήγησαν μαζί και την ουσία equol, δεν παρατηρήθηκε καμία αύξηση στο μέγεθος του προστάτη.

Από αυτό οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ενεργός ουσία equol έχει τη δυνατότητα να καταστέλλει ορισμένες από τις φυσιολογικές δράσεις των ανδρογόνων.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν οι ερευνητές, η ουσία αυτή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την καταπολέμηση της υπερπλασίας του προστάτη στους άνδρες καθώς ακόμη και για την καταπολέμηση της φαλάκρας καθώς και αυτή οφείλεται στη δράση της DHT.

Μάλιστα όπως επεσήμαναν, επειδή η ενεργός ουσία  equol εμπεριέχεται στη σόγια καθώς και όλων των προϊόντων που παρασκευάζονται από αυτήν, πιθανότατα γι αυτό οι Ιάπωνες άνδρες έχουν μειωμένα ποσοστά καρκίνου του προστάτη, καθώς στη χώρα τους η κατανάλωση σόγιας είναι αρκετά αυξημένη.