Οι φυσικοθεραπείες εξίσου αποτελεσματικές με την επέμβαση στο πρόβλημα του καρπιαίου σωλήνα

Συνεργατική μελέτη που διεξήχθη από Ισπανούς και Αμερικανούς ερευνητές διαπίστωσε ότι τα άτομα που υπέφεραν από σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα και ακολούθησαν πρόγραμμα φυσικοθεραπείας είχαν εξίσου καλά αποτελέσματα με τα άτομα που χειρουργήθηκαν.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές από Ισπανία και ΗΠΑ δημοσίευσαν πρόσφατα τη μελέτη τους στο Journal of Orthopedic & Sports Physical Therapy και, στην οποία, όπως κατέγραψαν, μετά από ένα έτος φυσικοθεραπείας, όσοι υπέφεραν από σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα ήταν στην ίδια καλή κατάσταση με τα άτομα που είχαν υποβληθεί σε επέμβαση για να θεραπεύσουν την πάθηση.

Όπως ανέφερε ο Dr. César Fernández de las Peñas, PT, PhD, DMSc, του Τμήματος Φυσικοθεραπείας, Επαγγελματικής Θεραπείας, Αποκατάστασης και Φυσικής Ιατρικής στο Universidad Rey Juan Carlos της Ισπανίας, αυτός και οι συνεργάτες του μελέτησαν περιπτώσεις 100 γυναικών με σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα. Οι 50 εξ αυτών αντιμετώπισαν την πάθησή τους με φυσικοθεραπευτικά προγράμματα, ενώ οι υπόλοιπες 50 υποβλήθηκαν σε χειρουργική επέμβαση.

Οι ασθενείς που ακολούθησαν το πρόγραμμα φυσικοθεραπείας υποβλήθηκαν σε μαλάξεις που επικεντρώθηκαν στον λαιμό και στο μέσο νεύρο για 30 λεπτά, μία φορά την εβδομάδα και με ασκήσεις stretching που εκτελούσαν οι ίδιες στο σπίτι.

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής ερευνητής, έπειτα από έναν μήνα θεραπείας οι ασθενείς αυτοί είχαν καλύτερη λειτουργικότητα του χεριού κατά τη διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων τους και καλύτερη δύναμη σύλληψης/πιασίματος (grip strength)  μεταξύ του αντίχειρα και του δείκτη, συγκριτικά  με τις ασθενείς που είχαν προχωρήσει σε χειρουργική επέμβαση.

Ενώ, σύμφωνα με τους ερευνητές, παρατηρήθηκε ότι οι ασθενείς που υποβλήθηκαν σε χειρουργική επέμβαση σε 3,6 και 12 μήνες μετά τη θεραπεία δεν ήταν καλύτερα από τους ασθενείς που υποβλήθηκαν σε φυσικοθεραπείες.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι και οι δύο ομάδες παρουσίασαν παρόμοιες βελτιώσεις στη λειτουργία και τη δύναμη σύλληψης. Ο πόνος επίσης μειώθηκε σε παρόμοιο βαθμό στις ασθενείς και των δύο ομάδων.

Οι επιστήμονες, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η φυσικοθεραπεία και η χειρουργική επέμβαση για το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα παρέχουν παρόμοια οφέλη έναν χρόνο μετά τη θεραπεία.

Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι η φυσικοθεραπεία - και ιδιαίτερα ο συνδυασμός μαλάξεων του λαιμού και του μέσου νεύρου και ασκήσεων stretching - μπορεί να είναι προτιμότερη από τη χειρουργική επέμβαση. Σε κάθε περίπτωση, πάντα σύμφωνα με τους ερευνητές, θα πρέπει να αποτελεί την αρχική αντιμετώπιση του συνδρόμου.

Σύμφωνα με τον Dr. César Fernández de las Peñas, η συντηρητική θεραπεία μπορεί να είναι η πρώτη επιλογή διαχείρισης ασθενών με σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα πριν ή αντί της χειρουργικής επέμβασης. Ωστόσο, η ερευνητική ομάδα επισημαίνει ότι πρέπει να διεξαχθούν επιπρόσθετες έρευνες για τη γενίκευση των ευρημάτων τους.

Αναφερόμενος στη μελέτη αυτή ο φυσιοθεραπευτής – χειροθεραπευτής Γιώργος Κακαβάς επεσήμανε ότι η φυσικοθεραπεία είναι αποτελεσματική όσο και η επέμβαση, ενώ, όπως έδειξε οι ασθενείς που υποβλήθηκαν σε φυσικοθεραπείες είχαν ταχύτερη βελτίωση, δηλαδή στον ένα μήνα θεραπείας, συγκριτικά με τους ασθενείς που ακολούθησαν τη χειρουργική προσέγγιση.