Νέο αποτελεσματικότερο εμβόλιο κατά του ιού Έμπολα

Αμερικανοί ερευνητές ανακοίνωσαν ότι δημιούργησαν ένα εμβόλιο που παρέχει προστασία σε πειραματόζωα (ποντίκια) από μια θανατηφόρο μορφή του ιού Έμπολα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο Proceedings of National Academy of Sciences.

Ο ιός Έμπολα που εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1976, σκοτώνει πάνω από το 90% των ατόμων που μολύνει. Ο ιός μεταδίδεται μέσω των σωματικών υγρών. Οι ασθενείς εκδηλώνουν ναυτία, εμετό, εσωτερική αιμορραγία και οργανική ανεπάρκεια, από την οποία και τελικά καταλήγουν.

Αν και ελάχιστα άτομα μολύνονται από τον ιό Έμπολα ετησίως, οι επιπτώσεις του είναι τόσο γρήγορες και σαρωτικές που κατά καιρούς έχουν εκφραστεί φόβοι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τρομοκρατικές ομάδες ως όπλο.

Η επιστημονική ομάδα του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Αριζόνα με άρθρο της εξηγεί ότι πρόκειται για την πρώτη περίπτωση δημιουργίας εμβολίου κατά του ιού που είναι εφαρμόσιμο μακροπρόθεσμα και επομένως μπορεί να αποθηκευθεί για χρήση σε περίπτωση επιδημίας.

Όλα τα προηγούμενα εμβόλια που είχαν αναπτυχθεί στηρίζονταν στην εισαγωγή στον οργανισμό του ασθενή άθικτα αλλά τροποποιημένα σωματίδια του ιού στον οργανισμό. Η μακροχρόνια αποθήκευση τέτοιων εμβολίων προκαλεί καταστροφή του ιού, μειώνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα του εμβολιασμού.

Το νέο εμβόλιο περιέχει συνθετική ιική πρωτεΐνη, η οποία είναι ικανή να διεγείτει το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ είναι πιο σταθερή σε συνθήκες μακροχρόνιας αποθήκευσης.

«Το εμβόλιο προστάτευσε το 80% των πειραματόζωων που μολύνθηκαν με το θανατηφόρο στέλεχος του Έμπολα», υπογραμμίζει ο Δρ Τσαρλς Αρμτζν που συμμετείχε στην μελέτη.

Επόμενος στόχος των ερευνητών είναι να δοκιμάσουν το εμβόλιο σε στέλεχος του Έμπολα που μοιάζει περισσότερο με αυτό που μολύνει τον άνθρωπο.

tanea.gr