Θεραπεία με βλαστοκύτταρα βελτιώνει την όραση όσων πάσχουν από εκφύλιση ωχράς κηλίδας

Τη βελτίωση της όρασης πασχόντων από εκφύλιση ωχράς κηλίδας με θεραπεία εμβρυϊκών βλαστοκυττάρων ανακοίνωσαν αμερικανοί ερευνητές, σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύεται στο Science. Η θεραπεία εφαρμόζεται πιλοτικά τα τελευταία τρία χρόνια σε 18 ασθενείς σε τέσσερα νοσοκομεία και προς το παρόν δεν έχουν καταγραφεί παρενέργειες.

Τα αποτελέσματα της κλινικής μελέτης δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Lancet από τον Δρ Ρόμπερτ Λάντζα, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας της βιοτεχνολογικής εταιρείας Advanded Cell Technology.

Η μεταμόσχευση των κυττάρων - φωτοϋποδοχέων έγινε πίσω από τον αμφιβληστροειδή φακό ενός από τα δύο μάτια (αυτού με τη χειρότερη όραση). Είχε προηγηθεί η καλλιέργειά τους στο εργαστήριο μετά τον επαναπρογραμματισμό των βλαστοκυττάρων σε πιο εξειδικευμένα κύτταρα όρασης.

Σύμφωνα με τον Δρ Λάντζα, οι ασθενείς που είχαν εμφανίσει μικρότερη ή μεγαλύτερη απώλεια όρασης λόγω εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, παρουσίασαν αξιοσημείωτη βελτίωση στη γενική και περιφερειακή όρασή τους, τόσο για κοντινή όσο και για μακρινή απόσταση, στο μάτι όπου έγινε η θεραπεία.

Θα πρέπει πάντως να γίνουν νέες κλινικές δοκιμές σε μεγαλύτερο αριθμό ασθενών, προτού η θεραπεία εγκριθεί για ευρεία εφαρμογή. Τα μάτια είναι το πρώτο όργανο του σώματος που επωφελείται από τα βλαστοκύτταρα.