Θα ξέρουμε τι ώρα έχει ο... οργανισμός μας

Σε μερικούς ανθρώπους το βιολογικό ρολόι συγχρονίζεται με τον εξωτερικό χρόνο, αλλά σε αρκετούς υπάρχει δυσαρμονία και απόκλιση ανάμεσα στις δύο ώρες, του σώματος και του περιβάλλοντος. Όσο πιο μεγάλη είναι η απόκλιση ανάμεσα στα δύο ρολόγια, τόσο αυξάνεται η προδιάθεση του ανθρώπου για διάφορες ασθένειες,

Ένα νέο απλό τεστ αίματος μπορεί να αποκαλύψει για πρώτη φορά την ώρα του βιολογικού ρολογιού κάθε ανθρώπου, ανοίγοντας έτσι νέες θεραπευτικές δυνατότητες, όπως ανακοίνωσαν επιστήμονες στις ΗΠΑ.

Το τεστ με την ονομασία TimeSignature (Υπογραφή Χρόνου), που απαιτεί μόνο δύο αιμοληψίες, μπορεί να πει στους γιατρούς ποιά είναι η βιολογική ώρα ενός ανθρώπου και πόσο αυτή διαφέρει από την ώρα στον εξωτερικό κόσμο. Μπορεί, για παράδειγμα, τα ρολόγια να δείχνουν οκτώ το πρωί, αλλά η ώρα μέσα στο σώμα να είναι έξι το πρωί, να υπάρχει δηλαδή μια δίωρη διαφορά.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Northwestern του Σικάγο, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια προληπτικής ιατρικής και βιοστατιστικής Ρόζμαρι Μπράουν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (PNAS) των ΗΠΑ, δήλωσαν ότι χάρη στο νέο τεστ οι επιστήμονες θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να μελετούν εύκολα την επίπτωση που έχουν τα «ξεκούρδιστα» βιολογικά ρολόγια πάνω σε διάφορες ασθένειες, όπως καρδιοπάθειες, διαβήτη, Αλτσχάιμερ, κατάθλιψη, άσθμα κ.α.