Η όσφρηση αποκαλύπτει τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα

Λονδίνο

Για την επιλογή νέου συντρόφου, εμπιστευθείτε τη μύτη σας! Αυτή είναι η συμβουλή Ρώσων επιστημόνων οι οποίοι διαπίστωσαν ότι ο ιδρώτας ανδρών με σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα ήταν απωθητικός σε σχέση με εκείνον που προερχόταν από υγιείς ή θεραπευμένους συνομηλίκους τους.

Εχοντας παρατηρήσει ότι τα πειραματόζωα μπορούσαν να εντοπίσουν τους υγιείς συντρόφους από την οσμή τους, οι ρώσοι επιστήμονες του Ινστιτούτου Κυτταρολογίας και Γενετικής της Μόσχας θέλησαν να διαπιστώσουν αν ίσχυε το ίδιο και για τους ανθρώπους.

"Μαρτυριάρης ιδρώτας"

Ετσι, πρώτα πήραν δείγματα ιδρώτα από 34 άνδρες ηλικίας 17-25 ετών: οι 13 από αυτούς έπασχαν από γονόρροια, οι 16 ήταν υγιείς και οι υπόλοιποι 5 είχαν υπάρξει ασθενείς αλλά είχαν θεραπευτεί πλήρως. Τα δείγματα, (βαμβάκι που παρέμεινε στις μασχάλες τους για μια ώρα ενώ εκείνοι ασκούνταν) τοποθετήθηκαν σε γυάλες και 18 εθελόντριες ηλικίας 17 ως 20 ετών τα οσμίστηκαν. Ζητούμενο ήταν να βαθμολογήσουν την οσμή με βάση το πόσο ευχάριστη ήταν.

Σύμφωνα με το άρθρο των ρώσων επιστημόνων στην επιθεώρηση Journal of Sexual Medicine, οι εθελόντριες χαρακτήρισαν τον ιδρώτα των μισών και πλέον ασθενών ανδρών ως «σάπιο».

Σύμφωνα με τους ερευνητές η «καλή μύτη» μπορεί να προστατεύσει τις γυναίκες από επικίνδυνες σχέσεις.

Βήμα Science