Η ζάχαρη (φρουκτόζη) επιβραδύνει την εγκεφαλική λειτουργία

εγκέφαλος

Μελέτες στο παρελθόν είχαν δείξει ότι η φρουκτόζη, που είναι ένα φυσικό σάκχαρο στα φρούτα, αλλά επίσης μία συνθετική και ευρέως χρησιμοποιούμενη γλυκαντική και συντηρητική ουσία σε διάφορα επεξεργασμένα τρόφιμα, γλυκίσματα και ποτά, μπορεί να κάνει κακό στον οργανισμό, αυξάνοντας τον κίνδυνο για διαβήτη, παχυσαρκία και ηπατοπάθεια. Μια νέα έρευνα αναδεικνύει ένα ακόμα κίνδυνο, τις επιπτώσεις του μεταβολικού συνδρόμου στον εγκέφαλο και τις νοητικές επιδόσεις του! Ευτυχώς όμως υπάρχει... αντίδοτο. Τα ωμέγα-3 οξέα, μπορούν να αντισταθμίσουν τη ζημιά.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια - Λος Άντζελες (UCLA), μ’ επικεφαλής τον χιλιανό καθηγητή νευροχειρουργικής και φυσιολογίας Φερνάντο Γκόμεζ-Πινίλα, δημοσίευσαν μια μελέτη στο περιοδικό φυσιολογίας «Journal of Physiology» και σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, τάισαν δύο ομάδες αρουραίων, αντί για νερό, με σιρόπι καλαμποκιού που είχε υψηλή ποσότητα φρουκτόζης, η οποία υπάρχει συνήθως σε γλυκά, αναψυκτικά κ.α. Η μία ομάδα ζώων τρεφόταν και λιπαρά οξέα ωμέγα-3 με την μορφή του οξέος DHA και του λιναρόσπορου (ουσίες που ενισχύουν τον εγκέφαλο και προστατεύουν τους νευρώνες από βλάβες), ενώ η άλλη όχι.

Όπως διαπιστώθηκε, η πολλή ζάχαρη είχε επιβραδύνει τις εγκεφαλικές λειτουργίες, χειροτερεύοντας την μνήμη της πρώτης ομάδας των πειραματόζωων, ενώ αντίθετα τα ωμέγα-3 οξέα -στα πειραματόζωα της δεύτερης ομάδας που τα είχαν πάρει παράλληλα με τη φρουκτόζη- λειτούργησαν αντισταθμιστικά και άμβλυναν την έκπτωση των λειτουργιών του εγκεφάλου.