Ανακάλυψη«περίεργου» πλανητικού συστήματος με εξωπλανήτες που αλληλεπιδρούν έντονα,από επίγειο αστεροσκοπείο

Διάφοροι εξωπλανήτες που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους έχουν ήδη εντοπιστεί από τηλεσκόπια στο διάστημα- ωστόσο, σε μια σημαντική επιστημονική εξέλιξη, για πρώτη φορά εντοπίστηκε σύστημα τέτοιου είδους από επίγειο αστεροσκοπείο.

Στο πλαίσιο διεθνούς συνεργασίας, στην οποία συμμετείχαν ερευνητές του CNRS στη Γαλλία (Le Centre national de la recherche scientifique), βρέθηκε ένα ασυνήθιστο πλανητικό σύστημα, υπό την ονομασία WASP-148, μέσω του γαλλικού οργάνου SOPHIE στο Observatoire de Haute-Provence (CNRS/Aix-Marseille Université).

Οι επιστήμονες ανέλυσαν την κίνηση του άστρου και κατέληξαν στο συμπέρασμα πως φιλοξενεί δύο πλανήτες, τους WSASP-148b και WASP-148c. Οι παρατηρήσεις έδειξαν πως οι δύο πλανήτες αλληλεπιδρούν έντονα, κάτι που επιβεβαιώθηκε και από άλλα δεδομένα. Ενώ ο πρώτος (WASP-148b) πραγματοποιεί μια περιστροφή γύρω από το άστρο του σε περίπου εννιά ημέρες, ο δεύτερος, WASP-148c, χρειάζεται τέσσερις φορές περισσότερο χρόνο.

Η αναλογία αυτή υποδεικνύει πως υπάρχει αυξημένη βαρυτική αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο πλανητών- και όπως προκύπτει, οι αστρονόμοι εντόπισαν όντως διακυμάνσεις στις τροχιακές τους περιόδους.

Ενώ ένας πλανήτης που δεν επηρεάζεται από έναν άλλο θα είχε σταθερή περίοδο, οι δύο αυτοί βιώνουν επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις που υποδεικνύουν την αλληλεπίδρασή τους.

Η σχετική μελέτη ήταν να δημοσιευτεί στο Astronomy & Astrophysics.