Σώθηκε η... Φαλκονέρα (ιστορικό τρόλεϊ)

Δύο μνημειακά τρόλεϊ, ένα εκ των οποίων μοναδικό στον κόσμο, παραλίγο να δημοπρατηθούν την Τετάρτη για σκραπ, αφού εκ παραδρομής είχαν μπει σε κατάλογο οχημάτων της ΟΣΥ ΑΕ προς εκποίηση.

Στις εκκλήσεις του Συλλόγου Μελέτης Ιστορίας των Συγκοινωνιών στην Ελλάδα, αλλά και συγγραφέων του βιβλίου «Από τα Παμφορεία στο Μετρό», ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, κ. Κ. Καραγιαννόπουλος ανταποκρίθηκε άμεσα, κινητοποιήθηκε και εξαίρεσε τα δύο ιστορικά οχήματα από τη δημοπρασία.

Το πρώτο όχημα, με αριθμό κυκλοφορίας 1127, είναι η διάσημη «Φαλκονέρα», η οποία κατασκευάστηκε το 1967 και κυκλοφόρησε στους δρόμους της Αθήνας, με πλαίσιο Lancia, ηλεκτρικό εξοπλισμό CGE και αμάξωμα ελληνικής κατασκευής Βιαμάξ. Πρόκειται για το μοναδικό τρόλεϊ που παράχθηκε στην Ελλάδα και είναι ανυπολόγιστης ιστορικής αξίας.

Μάλιστα, η «Φαλκονέρα» είχε παρουσιαστεί και στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης σαν επίτευγμα της ελληνικής αμαξοβιομηχανίας, καθώς αποτελούσε πιλοτικό όχημα σειράς παραγωγής, όμως, τελικά, δεν θεωρήθηκε πετυχημένο και δεν συμπληρώθηκε με άλλα παρόμοιου τύπου, όπως σημειώνεται στο βιβλίο «Από τα Παμφορεία στο Μετρό» (εκδόσεις Μίλητος, 2007).

Πηγή: 
http://molonoti.gr/ με πληροφορίες από Έθνος

Δείτε επίσης