Στο ΣτΕ και πάλι η αντισυνταγματική απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών από παλαιές εθνικές οδούς - Πάλι θα αναβάλλουν;

Για έκτη φορά έρχεται προς συζήτηση στο Συμβούλιο της Επικρατέιας ο αντισυνταγματικός νόμος - ρύθμιση που υποχρεώνει τα φορτηγά να μην κινούνται στα παλαιό εθνικό δίκτυο της χώρας αλλά μόνον από τους οδικούς κόμβους που έχουν διόδια. Η συζήτηση αναβάλλεται συνεχώς, ενώ τώρα έχει οριστεί για την ερχόμενη εβδομάδα.

Μέσω των αναβολών, η κυβέρνηση έχει επιτύχει ο νόμος να εφαρμόζεται με βαρύτατα πρόστιμα που όταν επιβάλλονται αποβουλιάζουν μικρές εταιρείες και ανεξάρτητους μεταφορείς. Είναι φανερό ότι στόχος του Υπουργείου Μεταφορών είναι να πριμοδοτήσει τις εταιρίες των διοδίων και εμμέσως τα κρατικά έσοδα. Και προσπαθεί να το κάνει για όσο περισσότερο διάστημα μπορεί, (μέσω των αναβολών).

Η προσφυγή στο ΣτΕ έχει γίνει νομότυπα από το Σωματείο Χερσαίων Μεταφορών, (ΠΣΧΕΜ), όμως η συζήτηση αναβάλεται συστηματικά προφανώς γιατί η κυβερνηση θέλει να αποφύγει την ΒΕΒΑΙΗ ανατροπή του νόμου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αναπληρωτής υπουργός μεταφορών κ. Ν. Μαυραγάνης ο οποίος είναι νομικός και μάλιστα με εξειδίκευση στο Αστικό Δίκαιο, έχει ξεκαθαρίσει ότι ο νόμος είναι αντισυνταγματικός και μάλιστα έχει ενημερώσει και τον αρμόδιο υπουργών κ. Σπρίτζη αλλά και το γραφείο του πρωθυπουργού επ΄αυτού.

Ο κ. Μαυραγάνης επί λέξη έχει δημοσίως πει: "... Το αίτημά των Μεταφορέων να κυκλοφορούν στις παλιές εθνικές οδούς, είναι δίκαιο. Οι παλιές εθνικές οδοί, είτε Α’ είτε Β’ τάξης, κατασκευάστηκαν για να δέχονται τους μεγάλους φόρτους και άρα εκεί δεν υπάρχει επαρκής δικαιολογητική βάση για να απαγορεύσουμε τη μετακίνηση των φορτηγών αυτοκινήτων σε αυτές".

Ο κ. Μαυραγάνης έχει θέσει και το ζήτημα των ακριβλων διοδίων λέγοντας: "... Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών, ζήτησα από τους παραχωρησιούχους να μειώσουν τα τέλη διοδίων που αφορούν τους επαγγελματίες και ειδικά τους μεταφορείς. Οι ίδιοι παραχωρησιούχοι θα απολαύσουν επιπρόσθετα έσοδα από μία πλειάδα οχημάτων που δεν ήταν πελάτες τους στο παρελθόν.

Επίσης αυτό δεν δημιουργεί πρόβλημα στους παραχωρησιούχους απέναντι στις τράπεζες, από τις οποίες έχουν δανειστεί για την κατασκευή των έργων, δεδομένου ότι οι τράπεζες ικανοποιούνται από τηνδιατήρηση ή αύξηση των εσόδων των παραχωρησιούχων...".

Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ...

Στο μεταξύ η "Ολυμπία Οδός" δεν δίδει εκπτώσεις στις Μεταφορές εκμεταλευόμενη προσωρινά τον αντισυνταγματικό νόμο της απαγόρευσης κυκλοφορίας από το παλιό εθνικό δίκτυο. Στελέχη του μιλούν για ένα 5% σε πρώτη φάση αλλά ούτε αυτό δεν εφαρμόζουν (φυσικά οι μεταφορείς το θεωρούν πολύ μικρό).

Σημειώνεται ότι η "Γέφυρα" προσφέρει έκπτωση 20% (κάθε 5η διέλευση μόνο ένα ευρώ), ενώ η "Ολυμπία Οδός", δίδει εκπτώσεις μέχρι 60% στα απλά ΙΧ, ανάλογα με τον αριθμό των διελεύσεων.

ΕΚΝΕΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ... ΑΛΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ

Τέλος ο κλάδος των Μεταφορών, φαίνεται να αναζητεί κι άλλους δρόμους μετακίνησης όπως το πλοίο. Ήδη εξετάζεται η γραμμή Πάτρας - Ελευσίνας η οποία πρακτικά είναι δυνατή και έχει γίνει ένας κύκλος επαφών με τον Ισθμό, πλοιοκτήτες κ.α που φαίνεται να καταλήγει σε συμφωνία. 

Σε μια τέτοια περίπτωση υπολογίζεται ότι οι απώλειες για την "Ολυμπία Οδό", θα ξεπερνούν τα 2 εκατ. ευρώ ετησίως, από διόδια, που δεν θα εισπράττει.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης