Σαρωτική αναβάθμιση της Αθήνας μέσω του Ελληνικού

Το σχέδιο για το ακίνητο του Ελληνικού (6.205.677 τ.μ.) είναι να ενωθεί ολόκληρος αυτός ο χώρος με τους γύρω Δήμους αλλά και να εξελιχθεί σε εμβληματικό σημέιο αναφοράς της πρωτέυουσας μέσα από τα κτίρια - σύμβολα και τις δραστηριότητες που θα αναπτύξει.

Το συνολικό σχέδιο χωρίζεται σε τρία διαφορετικά είδη περιοχών: το μητροπολιτικό πάρκο, τις ζώνες πολεοδόμησης (οικιστικές) και τις ζώνες ανάπτυξης (εμπορικές, τουριστικές και άλλες χρήσεις).

Κατ αρχήν θα δημιουργηθεί ένα εσωτερικό οδικό δίκτυο το οποίο θα συνδέεται με τις υφιστάμενες αρτηρίες σε επιλεγμένα σημεία, ώστε να αποτρέπεται η διαμπερής κυκλοφορία προς και από τις περιοχές κατοικίας των γειτονικών δήμων. Κομβικό ρόλο θα παίζει η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς: τόσο των υφιστάμενων σταθμών του μετρό όσο και του τραμ (μέσω της επέκτασης του δικτύου) και των λεωφορείων. Παράλληλα, θα διαμορφωθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο κίνησης πεζών και ποδηλάτων (περί τα 50 χλμ.).

Για τη διαμόρφωση του οδικού δικτύου, θα δημιουργηθούν τρεις κύριοι άξονες στην κατεύθυνση ανατολή - δύση, οι οποίοι θα συνδέουν το εσωτερικό του ακινήτου με τις λεωφόρους Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος. Επίσης, θα δημιουργηθεί μια περιφερειακή οδός γύρω από την περιοχή των εγκαταστάσεων του κανόε-καγιάκ όπου θα αναπτύσσονται οι αθλητικές εγκαταστάσεις του πάρκου.

Η κυκλοφορία μέσα στις οκτώ σημαντικές διασταυρώσεις των κύριων εσωτερικών οδικών αξόνων θα γίνει μέσω κυκλικών κόμβων. Τέλος, η λεωφόρος Ποσειδώνος θα μετακινηθεί σε μήκος 1.400 μέτρων, με τα 1.100 μέτρα να υπογειοποιούνται για την ενοποίηση του ακινήτου του αεροδρομίου με το παραλιακό μέτωπο.

Για το παραλιακό μέτωπο, οι προτεινόμενες από το ΣΟΑ παρεμβάσεις εντοπίζονται σε τρεις ενότητες:

• Στον εμπλουτισμό των δύο βόρειων παραλιών του ακινήτου (πριν από τις λιμενικές εγκαταστάσεις) και την επέκταση, εμπλουτισμό και προστασία (με μικρά λιμενικά έργα) των δύο νότιων παραλιών ώστε να δημιουργηθεί ένα ενιαίο αμμώδες παραλιακό μέτωπο.

• Στη δημιουργία τουριστικού καταφυγίου σκαφών και ενυδρείου σε επιχώσεις. Προτείνεται ο επανασχεδιασμός του λιμενικού έργου στη θέση του Ναυτικού Ομίλου Ελληνικού (πρώην Ιππόκαμπου) ώστε να μετατραπεί σε οργανωμένο τουριστικό καταφύγιο μικρών σκαφών και την αναβάθμιση του ναυτικού ομίλου (ΝΑΟΑΚ) όπου και προτείνεται να συγκεντρωθούν όλες οι ναυταθλητικές δραστηριότητες των ναυτικών ομίλων της περιοχής. Επίσης, η ακτή θα επιχωθεί σε δύο σημεία (συνολικά 20.600 τ.μ.) για την προστασία και κατασκευή των υποδομών του ενυδρείου.

• Τέλος, στα έργα προστασίας των εκβολών του χειμάρρου Τραχώνων, στο βόρειο σύνορο του ακινήτου.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης