Παραλογισμός με νέο φόρο στις... βάρκες (σε μια νησιώτικη Ελλάδα)

Με διπλασιασμό των ήδη υψηλών φορολογικών επιβαρύνσεων που επιβάλλονται επί κάθε λογής σκαφών και αντικίνητρο για την προσέλκυση θαλάσσιου τουρισμού, ισοδυναμούν τα τέλη πλόων που προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.

Σε μια χώρα η οποία α) είνια νησιωτική και β) σε μόνιμη οικονομική κρίση, η κατοχή σκαφών, ακόμη και μικρών πλαστικών πέντε μέτρων, έχει καταστεί τεκμήριο, ενώ πλέον επιβάλλεται επί της αξίας του τεκμηρίου και φόρος πολυτελούς διαβίωσης (ΦΠΔ) 13%. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως για μια καινούργια πλαστική βάρκα μήκους πέντε μέτρων και δέκα εκατοστών το τεκμήριο είναι 6.000 ευρώ και ο ΦΠΔ 780 ευρώ ετησίως. Εάν όμως το σκάφος είναι επτά μέτρα και δέκα εκατοστά το τεκμήριο είναι 12.000 ευρώ και ο ΦΠΔ 1.560 ευρώ.

Σε αυτό τον φόρο έρχεται τώρα να προστεθεί και το «Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» (ΤΕΠΑΗ). Η εφαρμογή του ΤΕΠΑΗ μεταφράζεται σε πρόσθετες επιβαρύνσεις για δεκάδες χιλιάδες κατόχους μικρών σκαφών 7 μέτρων και άνω. Η εισαγωγή του νέου τέλους εκτιμάται πως θα μειώσει τον αριθμό πλοίων που ελλιμενίζονται στη χώρα, την ώρα που επιδιώκεται η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.

Το ΤΕΠΑΗ προβλέπεται πως θα υπολογίζεται ανά τρέχον έτος ή τρέχοντα μήνα ως εξής: Για πλοία 7 έως 8 μέτρα, σε 16 ευρώ ανά μήνα, για 8 έως 10 σε 25 ευρώ, και για άνω των 12 σε 8 ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο. Προβλέπεται έκπτωση 25% μόνον για τα πλοία αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης. Το τέλος αυτό είχε νομοθετηθεί και το 2013 αλλά δεν εφαρμόστηκε και πηγές θέλουν να πιέζουν τώρα για αυτό και οι δανειστές.

Ο επιδιωκόμενος σκοπός είναι σύμφωνα και με την αιτιολογική έκθεση 15 εκατ. έσοδα ετησίως. Εμείς πιστεύουμε ότι αντί της αύξησης των εσόδων για το Δημόσιο, θα έχει ως συνέπεια σημαντικότατες απώλειες, και μάλιστα μη αναστρέψιμες, λόγω της άμεσης αποχώρησης σκαφών σε άλλες περιοχές εκτός Ελλάδας. 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης