Εν βρασμώ ο κλάδος των Μεταφορών για την εξαίρεση του από τις ευεργετικές διατάξεις που ανήγγειλε η κυβέρνηση

Οργή στον κλάδο των Μεταφορών. Την ώρα που το μεταφορικό έργο έχει μειωθεί κατά 60% και είναι θέμα ολίγων ημερών σχεδόν να μηδενιστεί, αποκλείστηκε από τα ευεργετικά μέτρα που ανήγγειλε η κυβέρνηση. 

Αρνητική εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η κυβέρνηση προχώρησε στον αποκλεισμό των Μεταφορών την ώρα που ενέταξε στα ευεργετικά μέτρα τους διαμεταφορείς (που κλείνουν τα συμβόλαια μεταφορών) και τους αποθηκάριους (αλλά όχι το... φορτηγό!).

Κύκλοι της αγοράς προειδοποιούν ότι το μεταφορικό έργο τις επόμενες ημέρες σχεδόν θα μηδενιστεί αφού θα μείνουν μόνο τα Σούπερ Μάρκετ που όμως σε μεγάλο βαθμό έχουν δικούς τους στόλους. Το φορτηγό θα σηκωσει χειρόφρενο και ο κλάδος χωρίς στήριξη θα αντιμετωπισει την διάλυση. 

Τέλος δεν έχει ανακοινωθεί κανένα μέτρο για τις μεταχρονολογημένες επιταγές που είναι μια συνήθης συναλλαγή στις Μεταφορές και με δεδομένο ότι κατέρρευσε η οικονομία, απειλούνται εταιρείες που μέχρι σήμερα ήσαν αξιόπιστες.

Στομεταξύ η κυβέρνηση δεν παίρνει μέτρα ούτε για όσα φορτηγά κυκλοφορούν. Το Σωματείο Ιδιοκτητών "Ο Φάρος¨, ζητεί μέτρα υποστήριξης "για όσο μεταφορικό έργο έχει απομείνει", προτείνοντας: 

  • Να επιιτρέπεται κυκλοφορία όσων οχημάτων κυκλοφούν πια (...) σε όλο οδικο δίκτυο ακομα και στο παράπλευρο με αρση των εως σήμερα περιοριστικών μέτρων ώστε να υπάρχει διευκόλυνση της άμεσης τροφοδοσίας όλων των σημείων. Η αρση αυτη να έχει ισχύ για όσο χρονικό διαστημα υπαρχει περιορισμός της κυκλοφορίας των πολιτών. 
  • Η ενημέρωση απο τα  εμπλεκέομενα Υπουργεία εις όλους τους συνδέσμους επιχειρήσεων και βιομηχάνων και Logistics ώστε η φορτ-εκφορτωση των αγαθών να είναι έγκαιρη ώστε η παραμονή των οδηγών στα σημεία να ειναι σύντομη (max εως 2ώρες ).
  • Να απελευθερωθούν τις κρίσιμες αυτές ώρες τα διόδια, ώστε να αντιμετωπιστεί το επιβαρυμένο κόστος λειτουργίας του κλάδου αυτή την εποχή που η αγορά καταρρέει.
"Παρακολουθωντας συνεχώς τις εξελίξεις θα επανέλθουμε με νεότερο έγγραφο με προτάσεις και αναμένουμε την τοποθέτηση σας επι του θέματος" αναφέρει το Σωματείο υπενθυμίζοντας ότι πάνω από 30.000 ελληνικά φορτηγά και 40.000 εργαζόμενοι στον εν λόγω κλάδο, προμηθεύουν αυτές τις εξαιρετικά κρίσιμες ώρες, τα φαρμακεία και τα νοσοκομεία με φάρμακα και φαρμακευτικό υλικό, τα πρατήρια με καύσιμα και τα Σούπερ Μάρκετ και την αγορα με τρόφιμα και αναγκαία αγαθά.

Ακόμη, το ελληνικό φορτηγό συνεχίζει να προμηθεύει βιομηχανίες κομβικής και εθνικής σημασίας με πρώτες ύλες, ενώ δεν περνά απαρατήρητο ότι ο κλάδος των Μεταφορών ενισχύει και τα ελληνικά σύνορα στον Έβρο μεταφέροντας πάσης φύσεως αγαθά επιχειρήσεων και πολιτών που στηρίζουν τους Έλληνες στρατιώτες, αστυνομικούς και πυροσβέστες. 

"Οι μεταφορές κάνουν ακριβώς ότι το αίμα στον ανθρώπινο οργανισμό. Τροφοδοτούν όλα τα όργανα για να λειτουργούν. Χωρίς τις μεταφορές η κοινωνία δεν μπορεί να λειτουργήσει", επισημαίνεται στο σχετικό υπόμνημα.  

ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ

Στο πλαίσιο των μέτρων πρόληψης εξάπλωσης της πανδημίας, αλλά και προσαρμογής στις νέες συνθήκες, ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, προχώρησε στην υπογραφή αποφάσεων που αφορούν:

-Την  παράταση ειδικών αδειών Ε.Δ.Χ,

-Την προσωρινή εξαίρεση στον κανονισμό για τις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης στις εθνικές και διεθνείς μεταφορές,

-Την παράταση ισχύος των πιστοποιητικών επαγγελματικής κατάρτισης στη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων.

Πιο συγκεκριμένα:

- Παρατείνεται αυτοδικαίως έως και την 31η Μαΐου 2020 η ισχύς των ειδικών αδειών Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ) αυτοκινήτων των οποίων η λήξη έχει προσδιοριστεί σε ημερομηνία εντός του χρονικού διαστήματος από 16.03.2020 έως και τις 31.05.2020.

Έως και τις 31 Μαΐου 2020 δεν επιτρέπεται στους πολίτες να προσέρχονται στις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των οικείων Περιφερειών, καθώς και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) της χώρας για την υποβολή αίτησης ανανέωσης των ειδικών οδήγησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων.

- Με σκοπό την επείγουσα ανάγκη να εξασφαλισθεί η εύρυθμη τροφοδοσίας της αγοράς, χορηγείται προσωρινή εξαίρεση από ορισμένες διατάξεις του κανονισμού (ΕΚ) 561/2006 που αφορά στις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης και για όλες τις εθνικές και διεθνείς μεταφορές που πραγματοποιούνται σε ελληνικό έδαφος με φορτηγά οχήματα δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης κάθε εθνικότητας.

Αντίστοιχη εξαίρεση χορηγείται για τις ανωτέρω μεταφορές που διέπονται από την Ευρωπαϊκή Συμφωνία AETR (1970).

Η εξαίρεση ισχύει μόνο για χρονικό διάστημα 30 ημερών από την έκδοση της παρούσας και αφορά στις εξής διατάξεις του κανονισμού:

-Η ημερήσια περίοδος οδήγησης δεν υπερβαίνει τις 11 ώρες (αντί 9 ωρών)

-Ο εβδομαδιαίος χρόνος οδήγησης δεν υπερβαίνει τις 60 ώρες (αντί 56 ωρών)

-Μετά από περίοδο οδήγησης πεντέμισι ωρών (αντί τεσσερισήμισι ωρών) ο οδηγός κάνει διάλειμμα 45 τουλάχιστον λεπτών χωρίς διακοπή, εκτός εάν λάβει περίοδο ανάπαυσης.

-Μειώνεται η κανονική ημερήσια ανάπαυση από 11 σε 9 ώρες

-Η περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης μπορεί να αρχίζει μετά τα έξι συνεχόμενα εικοσιτετράωρα από το τέλος της προηγούμενης περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης

-Οι οδηγοί και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν χρήση των εξαιρέσεων κατά τρόπο ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η οδική ασφάλεια. Οι οδηγοί δεν θα πρέπει να οδηγούν υπό συνθήκες κόπωσης και οι επιχειρήσεις παραμένουν υπεύθυνες για την υγεία και ασφάλεια των εργαζόμενών τους και τρίτων.

- Τέλος, με άλλη απόφαση του  Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη και κατόπιν αναστολής των εξετάσεων για την ανανέωση πιστοποιητικού επαγγελματικής κατάρτισης οδηγών οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα (ADR), παρατείνεται έως την 31η Μαΐου 2020 η ισχύς όλων των πιστοποιητικών που λήγουν έως την 31η Μαΐου. Και όσα, δηλαδή, λήγουν νωρίτερα.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης